جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار
خانه / مقالات آموزشی / ده هدفون حرفه ای موسیقی

ده هدفون حرفه ای موسیقی

واحد دسیبل برای اندازه گیری شدت صوت استفاده می‌ شود . محدوده شنوایی انسان بین ۲۰ تا ۲۰۰۰۰ هرتز می‌باشد. دسیبل معمولاً به عنوان یکای تراز فشار صدا شناخته می‌شود، ولی علاوه بر تراز صدا، دسی‌بل در بسیاری از اندازه‌گیری‌های علمی و مهندسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به مقاومت جریان AC  در سیم پیچ ، بلندگو و هدفون  امپدانس می گویند، که با واحد اهم اندازه گیری می شود . این مقاومت وابسته به فرکانس بوده و همواره در فرکانس هزار هرتز تعیین شده است. هدفون با امپدانس پایین از ۱۶ تا ۱۰۰ اهم است که در دستگاههای کوچک اجرا کننده موسیقی و لپ تاپ و موبایل و تبلت استفاده می شود. امپدانس متوسط هدفون از ۱۰۰ تا ۳۰۰ اهم است که برای استفاده از آن نیاز به آمپلی فایر است. هدفون با امپدانس بالا نیز از ۳۰۰ تا ۶۰۰ اهم بوده و برای اجرا باید آمپلی فایر کلاس A در اختیار داشت.

 

ده هدفون حرفه ای موسیقی

 

  ۱ -هدفون  گرادو ( Grado PS1000 )

 

 

 

این هدفون گران قیمت دارای فرکانس پخش بسیار بالایی بین ۵ هرتز تا ۵۰ کیلوهرتز را دارد که تا ۲۶ هرتز بالاتر از متوسط هدفون های بازار است. به عقیده بسیاری از کارشناسان و فعالان بازار، این هدفون بهترین انتخاب برای موسیقیدان ها و کاربران حرفه ای است که طراحی ساده و مدرنی هم دارد. این هدفون ۱۶۹۵ دلار قیمت دارد.

 

hhc1418

 

 

  ۲ – هدفون  گرادو ( Grado PS1000 i )

این هدفون هم دارای فرکانس پخش بین ۸ هرتز تا ۳۵ هرتز است و با آستانه شنوایی انسان هم سازگاری دارد. کارشناسان مجله PC Magazine در این مورد می گویند که این هدفون از کیفیت صدای بسیار بالایی برخوردار است و با قیمتی منطقی (۹۹۵ دلار) فروش خوبی را هم در بازار به دست آورده است.

 

 

 

 

hhc1419

 

 

 

 

 

  ۳ – هدفون  گرادو ( Grado SR325 is )

هدفونی با قیمت ارزانتر(۲۹۵ دلار) که حساسیتی برابر ۹۸ دسیبل دارد و از هدفون های هم قیمت خودش با کیفیت تر به نظر می رسد. این هدفون برای استفاده در خانه هم مناسب است و جوایز مختلفی را برای طراحی و کیفیت دریافت کرده است.

 

 

hhc1420

 

 

 

 

 ۴ – هدفون سنهایزر (Sennheiser HD 25 Original)

هدفون های شرکت سنهایزر  به خاطر کیفیت بالا در بازار شناخته می شوند و این مدل با حساسیت ۱۲۰ دسیبل بسیار بالاتر از رقبای خودش در بازار قرار دارد. این هدفون دارای سیمی با طول ۵ فوت است که تا ۲۷ درصد از محصولات مشابهش در بازار بلندتر بوده و کاربرانش را در حرکت آزاد می گذارد.و از لحاظ قیمت بسیار مناسب و حدود ۲۵۰ دلار است.

 

 

 

hhc1421

 

 

 

 

۵ – هدفون گرادو ( Grado SR125 i )

این هدفون به عنوان بهترین هدفون برای بازی های ویدئویی در بازار شناخته می شود و حساسیتی برابر ۹۵ دسیبل دارد. کاربران این هدفون معتقدند که هنگامی که با استفاده از آن به موسیقی گوش می دهند، حس می کنند در استودیو قرار دارند. ودارای قیمت باور نکردنی ۱۵۰ دلاری می باشد.

 

 

hhc1422

 

 

 

 

 

۶ – هدفون سنهایزر (Sennheiser IE 8)

این هدفون با حساسیت بالای ۱۲۵ دسیبل خودش می تواند موسیقی را با جزئیات زیادی برای کاربرانش پخش کند. طراحی گوشی های این هدفون به صورت داخل گوشی است و صدای باس را با کیفیت بالایی پخش می کند . همچنین دارای قیمتی معادل ۲۶۳ دلار می باشد.

 

 

hhc1423

 

 

 ۷ – هدفون شور (Shure SE535)

 

این هدفون حساسیتی برابر ۱۹ دسیبل دارد همچنین قیمت ۴۲۵ دلاری این هدفون آن را در میان گرانترین های بازار قرار داده است. با این همه اما شاید نسبت به هدفون های هم قیمت خودش در میان حرفه ایها کیفیت کمتری داشته باشد.

 

 

hhc1424

 

 

 

 ۸ – هدفون سنهایزر (Sennheiser HD 25-1 II)

این هدفون با حساسیت ۱۲۰ دسیبلی کیفیت خوبی داشته و به خوبی طرفداران این برند را با قیمت نسبتا ارزان خود( ۱۹۲ دلار) برای خرید قانع کرده است.

 

 

 

 

hhc1425

 

 

 

 

 

 ۹ – هدفون جی وی سی (JVC HAFX1X)

ارزان ترین هدفون در میان بهترین های بازار که با حساسیت ۱۰۴ دسیبلی خودش صدا را با کیفیت مناسبی برای کاربرانش پخش می کند ۱۳ دلاری است. این هدفون هم از کابل بلندی بهره می برد و استفاده از گوشی آن برای کاربران مختلف راحت است.

 

 

 

 

 

hhc1426

 

 

 

 

 

 ۱۰ – هدفون نیو فورس (NuForce NE-600M/X)

این هدفون حساسیتی برابر ۱۰۰ دسیبل دارد و با وجود قیمت پایین و ۱۵ دلاری اش ، صدا و موسیقی را با کیفیت قابل قبولی برای کاربرانش پخش می کند. وزن سبک این هدفون هم برای کاربران ورزشکار می تواند جالب توجه باشد.
hhc1427

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

logo-samandehi