یکشنبه , ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار
خانه / رادیو سرو / مصاحبه با حامد حبیبی تهیه کننده،کارگردان و نویسنده فیلم یک ربع به یازده(موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس)۹۷

مصاحبه با حامد حبیبی تهیه کننده،کارگردان و نویسنده فیلم یک ربع به یازده(موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس)۹۷

۱۵مهر سال۱۳۹۷
مصاحبه با حامد حبیبی تهیه کننده،کارگردان و نویسنده فیلم یک ربع به یازده
در روز پانزدهم مهر ماه به بهانه اکران خصوصی فیلم«یک ربع به یازده»در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس،از تهیه کننده،کارگردان و نویسنده ی فیلم یک ربع به یازده،جناب آقای حامد حبیبی دعوت کردیم تا در یک گپ و گفت کوتاه در استودیو رادیو« سرو»، اطلاعاتی در خصوص این فیلم به شنوندگان رادیو سرو ارائه دهند.
حامد حبیبی،متولد سال۶۵هستند و از سال ۸۰با مقوله تصویر آشنا شدند و بعد از آن به دنبال فیلمسازی می روندو منحصرا با کلیپ و تیزر تبلیغاتی، شروع به فیلمسازی می کنند.
در سال ۸۶ با یکی از کارگردانان سینمای کشورمان آشنا می شوند و این آشنایی، باعث ایجاد انگیزه در وی می گردد،و پس از آن ایشان به صورت جدی تر وارد این عرصه می شوند.
در ادامه در پاسخ به این سوال که؛
بعدها از آن آشنایی چه اتفاقاتی افتاد و چه فیلم هایی ساختید؟
ایشان بدون اینکه نامی از آن کارگردان ببرند،اشاره داشتند که این کارگردان،اساسا من را تکان دادند و بعد از آن تصمیم گرفتم به صورت جدی تر در این عرصه کار کنم ،فیلم«یک ربع به یازده»اولین فیلمی است که در کارنامه ی کاری خودم به صورت حرفه ای ساخته ام .
در ادامه اشاره داشتند به موضوع فیلم ؛این فیلم روایتی است از زندگی همسر شهید منوچهر مدق (فرشته ملکی)منتها ما سعی کردیم این روایت را از یک زاویه ی زیبا به تصویر بکشیم.
داستان فیلم،داستان یک دختر جوان است که وارد عرصه تئاتر شده و بعد از آن زندگی اش گره می خورد به زندگی همسر شهید مدق و اتفاقاتی که در پس این آشنایی به مرور زمان خلق می شود و شکل می گیرد.
حامد حبیبی،انگیزه اصلی خود را برای ساخت این فیلم، روایت زندگی همسران شهدا برشمرد و گفت؛موضوع مهمی که وجود دارد این است که فیلم راجع به شهدا خیلی ساخته شده است ،اما در رابطه با همسران شهدا و جانبازان تا به حال فیلمی به این شکل ساخته نشده است و به جرأت می توانم بگویم که این فیلم،تنها فیلمی است که منحصرا در خصوص همسران شهدا ساخته شده است.
ایشان در پاسخ به این سوال که؛
آیا ارتباط نزدیکی با خانواده شهید مدق داشتید؟بیان داشتند:
من این شهید و خانواده بزرگوارشان را از سال ۸۶می شناختم و دورا دور از احوال ایشان باخبر بودم .
آقای حبیبی، فیلم «یک ربع به یازده»چند دقیقه است و آیا تا به حال در جشنواره ای شرکت کرده اید؟
این فیلم نزدیک به۸۰ دقیقه است،امسال فیلم را برای جشنواره حقیقت -جشنواره عمار و جشنواره مقاومت فرستادیم.
این فیلمساز جوان،در پاسخ به این سوال که؛برای اولین بار است که از این فیلم،به این شکل پرده برداری می کنید؟گفت:بله،این فیلم تا به حال در هیچ کجا اکران نشده و« موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس» اولین مکانی است که فیلم در اینجا به نمایش در می آید.دیشب ۱۴مهر و امشب ۱۵ مهر در یک سانس فیلم با حضور مهمانان ویژه از جمله همسر شهید مدق و همسران چند شهید دیگر به نمایش در آمد.و امیدوارم اکران فیلم در خور و شأن این شهید بزرگوار و همسر ایشان باشد و ما شرمنده ی این بانوی عزیز نشویم.
از آقای حبیبی،دلیل انتخاب موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را،برای اکران فیلمشان جویا شدیم، ایشان با اشاره به جاذبه های فنی و فیزیکی این موزه،و با توجه به اینکه این موزه بزرگترین و مدرن ترین موزه غرب آسیا است،بیان داشتند؛فکر می کنم ،این اتمسفر خوبی می تواند باشد برای اکران این فیلم که مربوط به یادگارهای هشت سال دفاع مقدس است،و استقبالی که عوامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از اکران این فیلم داشتند ،ما را مشتاق تر کرد، که مسیر را به درستی آمدیم و در نهایت استقبالی که از خود این مجموعه می شود و به دنبال دیدن این فیلم می توانند از این مجموعه هم دیدن کنند و با یادگاری های ارزشمند هشت سال دفاع مقدس هم بیشتر آشنا می شوند .
و در پایان تقدیر و تشکر می کنم از همه عزیزانی که در عرصه هنر فعالیت می کنند و حضور مهمانان ویژه در این جمع،باالاخص حضور همسران شهید را ارج می نهیم .

تجهیزات :سیمرغ هنر صدا

WhatsApp Image 2018-10-13 at 19.19.00(1) WhatsApp Image 2018-10-13 at 19.19.00

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

logo-samandehi