جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار
خانه / باغ موزه قصر / افتتاح موزه اتومبیلهای قدیمی و کلاسیک کشور در باغ موزه قصر

افتتاح موزه اتومبیلهای قدیمی و کلاسیک کشور در باغ موزه قصر

به گزارش روابط عمومی باغ موزه قصر، این مجموعه فرهنگی هنری به منظور غنای هر چه بیشتر کالبد موزه ای خود، پس از چند ماه کار کارشناسی با بهره گیری از مشارکت بخش خصوصی اقدام به راه اندازی موزه اتومبیلهای قدیمی و کلاسیک خواهد نمود و این موزه با رونمایی از اتومبیل‌های کلاسیک دهه ۳۰ و ۴۰ میلادی روز دوشنبه ۲۶ بهمن ماه در باغ موزه قصر افتتاح می‌شود.

مدیر باغ موزه قصر با بیان این خبر افزود: به طور متناوب در این موزه بیش از ۲۰ خودرو و موتور سیکلت کلاسیک مربوط به دهه‌های ۳۰ و ۴۰ میلادی که بسیاری از آنها در جریان وقایع تاریخ معاصر مورد استفاده قرار گرفته اند، رونمایی خواهد شد. ضمن آن که گردآوری این تعداد خودرو و موتور سیکلت قدیمی در یک موزه و در یک مجموعه تاریخی در نوع خود منحصر به فرد بوده و بازدید از آن نیز برای عموم مردم رایگان می‌باشد.

مدیر باغ موزه قصر ضمن اشاره به شناسنامه دار بودن تعدادی از این خودروها افزود: بخشی از این خودروها دارای شناسنامه بوده و مربوط به رجال سیاسی سال های میانی قرن ۱۳ شمسی است. ضمن آن که تعدادی از این خودروها نیز از زمان جنگ جهانی دوم، دست نخورده باقی مانده و قرار است در موزه اتومبیل قصر برای اولین بار و بعد از گذشت ۷۵ سال از تولید، روشن شوند.

هوشیار درباره موقعیت مکانی موزه اتومبیل قصر تصریح کرد: برای این موزه یک سالن متحرک و مستقل از ساختمان‌های باغ موزه در نظر گرفته شده که علاوه بر آن که در موقعیت مناسبی قرار می‌گیرد، به بافت تاریخی این مجموعه نیز آسیبی وارد نکرده و این رویداد بزرگ طبق شرایط و ضوابط لازم در مجموعه‌های تاریخی انجام پذیرفته است.

وی درباره جزئیات فنی و کالبدی موزه اتومبیل قصر افزود: فضای اضافه شده۱۴۰متر مربع از زمین روبروی دیوار شیشه ای جنب ساختمان مارکوف باغ موزه می‌باشد و تماما با استفاده از سازه‌های موقت و شیشه ای و بدون استفاده از مصالح ساختمانی ایجاد گردیده و قابلیت برگشت پذیری دارد. در واقع ۱۴۰ متر مربع به فضای شیشه ای قبلی اضافه گردیده است و تزاحمی با فضای تاریخی ندارد. ضمن این که استفاده از نظر کارشناسی اعضای شورای فنی میراث فرهنگی استان تهران نظیر دکتر محیط طباطبایی، دکتر قلی نژاد، دکتر حیدری مهوار و… از لحظه ی شروع ایده راه اندازی موزه اتومبیلهای قدیمی همراه ما بوده و این حمایت مستمر بر مراحل آماده سازی مجموعه انجام پذیرفته است که همگی نشان از وسواس و دقت نظر باغ موزه قصر در حراست از بافت تاریخی مجموعه دارد.

گفتنی است باغ موزه قصر در ماه‌های اخیر با برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی آزادگان، جشنواره طهران قدیم در قصر، محفل ادبی احرام سرخ و… مورد استقبال هنرمندان و شهروندان تهرانی قرار گرفته است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

logo-samandehi