دوشنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار
خانه / رادیو سرو / مصاحبه با سروان جواد مختار رضایی ؛ کارشناس ارشد سایبری پلیس فتای ناجا ( رادیو سرو )

مصاحبه با سروان جواد مختار رضایی ؛ کارشناس ارشد سایبری پلیس فتای ناجا ( رادیو سرو )

در روز ۲۷ آبان ماه رادیو سرو میزبان میهمان عزیزی از پلیس فتای جمهوری اسلامی ایران بود .
شاید با خودتان فکر کنید موزه انقلاب اسلامی و پلیس فتا ارتباط نزدیکی باهم ندارند،اما نباید از این نکته غافل شویم که هدف هر دو مجموعه یکی است .
موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس یادآور دلیری مردان این سرزمین است که برای آسایش و امنیت مردم جنگیدند و پلیس فتا تلاش امروز مسئولان برای امنیت بیشتر مردم در عصر تکنولوژی .
هدف امنیت است . آرامشی که با خون دل خوردن و گذشتن از جان به دست آمده، چه در هشت سال دفاع مقدس و چه در زمان حال حاضر که هنوز هم شهدای بسیاری را در این راه تقدیم می کنیم .
بنابر این بر آن شدیم تا دقایقی را هم صحبت شویم تا بتوانیم آگاهی خودمان را افزایش دهیم .
سروان جواد مختار رضایی به این نکته اشاره می کند که؛ حالا که وارد دنیای تکنولوژی شده ایم و شاهد افزایش و رشد چشمگیر کاربران از شبکه های اجتماعی هستیم بالطبع جرائم سایبری نیز افزایش می یابد.

ایشان تاکید می کنند که با افزایش آگاهی می توانیم از ایجاد مشکلات جلو گیری کنیم .
وی در ادامه اشاره می کند؛همه ی مردم می توانند از طریق سایت پلیس به صورت آنلاین با پلیس فتا در تماس باشند . این سایت از قسمت های مختلفی مثل آموزش ؛اخبار ؛فیلم و انیمیشن و مرکز فوریت های سایبری تشکیل شده است.

در بخش فوریت های سایبری مردم می توانند مشکلات پیش آمده را مطرح کنند،تا به صورت آنلاین مشاوره و راه حل مورد نظر را دریافت کنند .
از مهمترین پرونده ها یا شاید بهتر بگوییم بیشترین پرونده ها به مسائل صفحات مجازی و عکس ها اشاره می کنند و تاکید می کنند؛ خانم ها بهتر است ،عکس هایی را در صفحه ی مجازی خود نشر دهند که در صورت انتشار عکس ها،بیم و هراسی نداشته باشند و از مراجعه به پلیس نگرانی به خود راه ندهند .
در ادامه ایشان به بحث کارت های بانکی پرداختند و اشاره کردند؛ کلاه برداری از طریق گپی کردن رمز کارت،به شدت زیاد شده است ،سعی کنید بعد از دادن کارت به فروشنده، همیشه خودتان رمز کارت را بزنید، به طوری که فروشنده رمز شما را نبیند بدین ترتیب شما از سرقت مال خود ،جلوگیری کرده اید .
در ارتباط با شکل گیری اپلیکیشن های خرید و فروش و میزان جرم و کلاه برداری در این حیطه از وی سوال کردیم،ایشان در پاسخ گفت؛ تا زمانی که کالایی را تحویل نگرفته اید پولی پرداخت نکنید . چرا که عده ی زیادی پس از دریافت پول،کالایی به شما تحویل نخواهند داد و کلاه بر داری می کنند .
ایشان در پایان ضمن آرزوی سلامتی و تندرستی برای همه ی مردم عنوان می کنند؛ باید همیشه نکات مهم را رعایت کرد و برای اینکه اطلاعات بروزی داشته باشیم،باید مطالعه هم داشته باشیم ،پس مردم سعی کنند به سایت مراجعه کنند تا اطلاعات و آموزش های خود را به روزتر کنند و البته پلیس فتا نیز سعی می کند تا از طریق ارسال پیامک این آگاهی را بالاتر ببرد. در نهایت تمام تلاش ما در جهت ایجاد امنیت و آسایش مردم عزیز جمهوری اسلامی ایران است.

تجهیزات : سیمرغ هنر صدا

 

WhatsApp Image 2018-12-19 at 17.22.18 WhatsApp Image 2018-12-19 at 17.22.19(1) WhatsApp Image 2018-12-19 at 17.22.19 WhatsApp Image 2018-12-19 at 17.22.20

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

logo-samandehi