شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار
خانه / رادیو سرو / حضور جناب سرهنگ دوم مهدی شکیب ریاست محترم اداره ی پیشگیری از جرایم ( رادیو سرو )

حضور جناب سرهنگ دوم مهدی شکیب ریاست محترم اداره ی پیشگیری از جرایم ( رادیو سرو )

در تاریخ ۲۷ آبان ماه سال ۹۷ رادیو سرو میزبان حضور جناب سرهنگ دوم مهدی شکیب ریاست محترم اداره ی پیشگیری از جرایم سایبری بود.
ایشان متولد سال ۵۷ هستند و از سال ۷۸ افتخار پوشیدن لباس ناجا با هدف خدمت به انقلاب که حاصل خون شهدای انقلاب،دفاع مقدس و مدافعین حرم است، را دارند.
ایشان ابتدا به رویکرد اصلی نیروی انتظامی و پلیس فتا یعنی رویکرد پیشگیری از جرایم اشاره داشتند و بیان کردند که پیشگیری،ارجح از مقابله است،لذا پلیس فتا سعی دارد با انجام اقدامات پیشگیرانه از وقوع جرایم جلوگیری کند.
ایشان همچنین فرمودند:اداره ی پیشگیری از جرایم سایبری در ۲ حوزه فعالیت دارد:
۱_حوزه ی پیشگیری اجتماعی از جرایم

۲_حوزه ی پیشگیری وضعی از جرایم

حوزه ی پیشگیری اجتماعی از جرایم حوزه ایی ست که به برگزاری نمایشگاه هاکارگاه های مختلفپخش انیمیشن ها و مصاحبه ها به خصوص در رسانه ی ملی یعنی صدا و سیما می پردازد
و پیشگیری وضعی از جرایم که بر سه محور اصلی استوار است:
۱_دشوار ساختن ارتکاب جرم در فضای سایبری
۲_افزایش خطرپذیری مجرمان در فضای سایبری
۳_کاهش جاذبه از آماج و قربانیان جرم

در ادامه سرهنگ شکیب اشاره ایی به کسب و کارهای اینترنتی و فضای مجازی داشتند،وی در پاسخ به این سوال که ؛با توجه به افزایش استفاده فضای مجازی به خصوص در فضای کسب و کار اینترنتی، پلیس فتا چه توصیه هایی را به کاربران دارد، فرمود:

با توجه به توسعه ی تکنولوژی در دنیا،در کشور ایران هم،کسب و کارهای اینترنتی در حال رونق است، اگر کسب و کارها به سمت و سوی فضای مجازی پیش بروند،امنیت بالاتر خواهد بود و بهتر می توانند به مردم خدمت کنند،ولی این امر نیاز به آگاهی سازیست،که پلیس فتا در حوزه ی پیشگیری وضعی،اقدامات لازم را به کاربران گوشزد می کند تا مردم دچار مشکل نشوند.

ایشان تاکید بسیار داشتند که در فضای مجازی و استفاده از شبکه های اجتماعی کاربران هرگز نباید اطمینان صد در صدی به افراد ناشناس داشته باشند،باید حتما مورد شناسایی قرار بگیرند و درست عمل کنند.

سرهنگ شکیب در خصوص راه های ارتباطی با پلیس فتا به دو شیوه ی دسترسی اشاره داشتند:
۱_مراجعه به سایت فتا به نشانی
Siberpolice.ir
(بخش فوریت های سایبری)
۲_تماس با شماره تلفن گویای پلیس فتا به شماره ی ۸۱۸۱۸

و در پایان از نگاه سرهنگ دوم مهدی شکیب به رادیو و نقش آن در اطلاع رسانی جویا شدیم،وی گفت: یکی از اساسی ترین کارهای پلیس بحث اطلاع رسانی و آموزش است،لذا رادیو به خصوص رادیو سرو می تواند بسیار کار ساز و اثر بخش باشد،چرا که پلیس فتا قبل از آشنایی با رادیو سرو ارتباط تنگاتنگی با صدا و سیما داشت و از این پس حتما با رادیوی اختصاصی موزه ی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در ارتباط خواهد بود.

تجهیزات : سیمرغ هنر صدا

WhatsApp Image 2018-12-19 at 16.56.13 WhatsApp Image 2018-12-19 at 16.56.14(1) WhatsApp Image 2018-12-19 at 16.56.14 WhatsApp Image 2018-12-19 at 16.56.15(1) WhatsApp Image 2018-12-19 at 16.56.15 WhatsApp Image 2018-12-19 at 16.56.16(1) WhatsApp Image 2018-12-19 at 16.56.16

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

logo-samandehi