جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار
خانه / مقالات آموزشی / طراحی و نصب سیستم های صدا و تصویر ۹۵/۰۵/۰۶

طراحی و نصب سیستم های صدا و تصویر ۹۵/۰۵/۰۶

طراحی و نصب سیستم های صدا و تصویر

تجهیزات صدا و تصویر به طور کلی به لحاظ امکانات و کیفیت شان در سه رده زیر دسته بندی میشوند:

۱-    تجهیزات خانگی : این تجهیزات صدا و تصویرجهت استفاده در خانه طراحی و تولید می شوند.

۲-    تجهیزات حرفه ای : این تجهیزات صدا و تصویرجهت استفاده در سالن ها ف امفی تئاترها، شرکت های خصوصی کوچک فعال در حوزه صدا و تصویر و … طراحی و تولید می شوند.

۳-    تجهیزات برودکست : این تجهیزات صدا و تصویرجهت استفاده در سازمان های رادیو و تلویزیون طراحی و تولید می شوند.

قیمت و کیفیت این تجهیزات از بالا به پایین بیشتر میشود و معمولا تجهیزات رده ی برودکست اختلاف قیمت و کیفت بسیار بالا تری نسبت به رد ه های ما قبل خود دارد . بسیاری از سالن ها و
آمفی تئاتر های بزرگ از تجهیزات صدا و تصویر رده ی برودکست بهره می گیرند . چرا که بسیاری از برنامه های اجرا شده در آنها می بایست کیفیت لازم جهت پخش از رادیو و تلویزیون را داشته باشد.

 در یک مجموعه ی صوتی و یا ویدئویی در یک استودیو،سالن و یا آمفی تئاتر، همواره کیفیت نهایی صدا  و یا تصویر را تجهیز با کمترین کیفیت تعیین می کند . بنابراین می بایست همواره در انتخاب یک مجموعه صوتی و تصویری با آگاهی کامل و اشراف کامل بر مباحث و تجهیزات  و در نظر گرفتن هزینه ها تجهیزات را در یک رده ی کیفی انتخاب کرد. این عملکرد شبیه این است که در یک کانال آب مقدار آب منتقل شده را همواره لوله با کمترین قطر تعیین میکند . بنابراین خریدن بهترین میکروفن  و بهترین کارت صدا همراه با یک میکسر صدای با کیفیت کمتر و همچنین خریدن دوربین و رکوردرهای با کیفیت در کنار میکسر تصویر با کیفیت پایین تر نتیجه ی نامطلوبی خواهد داشت .

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

logo-samandehi