یکشنبه , ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار
خانه / رادیو سرو / ارتباط تلفنی ای با مهدی دهقان،عکاس و خبرنگار خبری سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران که در مسیر نجف -کربلا (آبان ۹۷)

ارتباط تلفنی ای با مهدی دهقان،عکاس و خبرنگار خبری سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران که در مسیر نجف -کربلا (آبان ۹۷)

روز چهارشنبه دوم آبان ماه،با توجه به نزدیک شدن مناسبت اربعین حسینی،ارتباط تلفنی ای با مهدی دهقان،عکاس و خبرنگار خبری سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران که در مسیر نجف -کربلا بودند،برقرار کردیم.

همه رهسپار راه عشقند،راهی که آخرش خیر است و بخشودگی ،
راهی سراسر بندگی،سراسر نور . هر که راهی این جاده شود،دلش با برگشتن سازگار نیست .
هر که در این راه قدم بردارد،روی خودش قدم می گذارد،روی منیت هایش،روی غرورش،و این راه انتهایش ختم می شود به حسین ..
جاده ی دل است و حسین . هرکه را میبینی آمده تا با پای پیاده برود به پیش آن بی سَر کربلا تا سِرّ عشق را بداند .
و آنان که نرفتند حسرت بی سر و سامانشان را گوشه ای می گذارند و دل را می سپارند به حریم دستانشان و سر به آسمان می برند که قسمت ما هم زیارت شهید کربلا کن .
آنان که جا مانده اند به آنان که راهی اند طلب دعا می گویند و حال مایی که مانده ایم دلمان را به رنگ و بوی حال و هوای پیاده روی اربعین حسینی آغشته می کنیم،آن هم با تماسی به عطر نجف،با آنان که رهسپار کوی عشقند.
در میان قافله ی پیاده روی سید و سالار شهدا به نام آشنایی می رسیم که هنرمند است و چه چیز بهتر از آن که بتوانیم با برقراری یک ارتباط تلفنی دلمان را بیقرار کنیم .
ارتباط تلفنی رادیو سرو،با مهدی دهقان، عکاس خبری و خبرنگار سازمان صدا و سیما برقرار می شود .
ایشان عنوان کردند؛ دیشب به نجف رسیده اند و حالا به سمت کربلای معلی در حال حرکت هستند و اکنون در طول این پیاده روی در یکی از ایستگاه ها بنام ۴۴۸ موکب ابو امیر مستقر هستند .
وی در ادامه می افزایند:این تجمع عظیم،به لطف خود آقا امام حسین سال به سال بیشتر می شود و امسال باعث تعجب است که قبل از آغاز اربعین، سیل جمعیت همانند روز های پایان اربعین است.
ایشان در ادامه اظهار داشتند؛در طول مسیر،سوژه هایی که می بینم غیر قابل توصیف است. پسر نوجوانی را دیدم،موکبی داشت و چایی می ریخت،این نوجوان مشکل جسمانی داشت و هر دو دست او از مچ رشد نکرده بود ،اما با همان دستان بی انگشت خدمت می کرد و چای می ریخت .
افرادی در این پیاده روی بودند که پا نداشتند ،بسیاری از جانبازان جنگ تحمیلی حضور داشتند و این تردد برایشان سخت است اما پا به پای عاشقان حرکت می کنند .

در ادامه ی مصاحبه با ایشان از او خواهش کردیم با افرادی که در موکب،کنارشان هستند،گزارش تهیه کنند،اینکه از کجا آمده اند و برای بار چندم است که به زیارت آقا می روند و به نیابت از چه کسانی آمده اند ؟
اولین مصاحبه را با شخصی بنام علیرضا آغاز می کنند، علیرضا از شهر کرج راهی کربلا شده است و ۶ سال است توفیق زیارت آقا امام حسین (ع)را دارد.علیرضا می گوید؛دوست داشتم،پدر مرحومم در این زیارت کنارم بودند، چون پدرم شیفته و عاشق امام حسین (ع)بود و در ادامه افزود؛این سفر را به نیابت از رفیق شهیدم محمد امرایی و عمویم که در عملیات رمضان شهید شد و ۱۳ سال مفقوالاثر بوده،آمده ام.
در این بین وقتی صحبت از عموی شهیدشان را می شنویم،از ایشان دعوت می کنیم تا در موزه انقلاب اسلامی حضور پیدا کنند.چرا که رسالت آن حفظ ارزش ها و یاد شهداست و دیدیم چه عجیب است ما اینجاییم و از شهیدان راه عشق از شهدای دفاع مقدس ،شهدای هسته ای ،شهدای مدافع حرم سخن می گوییم و قلبمان می لرزد و حال آن رهسپاران دیار حسین(ع) به نیابت از همین شهدا به زیارت می روند .
دهقان در ادامه ی صحبت هایش بعد از مصاحبه با یکی از جوانان عاشق حسین ادامه می دهد؛ این مسیر راه عشق است،هرکجا را که می بینی،هر که را میبینی،قلبش برای حسین تپیده است که آمده.
دهقان به پای صحبت یکی از پیر غلامان عراقی که از کودکی موکب ۲۸۶ را،راه انداخته است نشسته بود و از گفتگوی صمیمانه با او برای ما گفت،دهقان با اشاره به اینکه پیر غلام در طول این سالها،سالی نبوده که قسمت حضور در موکب و خدمت به مردم را نداشته باشد،گفت؛ قطعا سالی که در موکب و در راه کربلا نباشم،آن سال،سال مرگ من است ..

تجهیزات : سیمرغ هنر صدا

 

images

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

logo-samandehi