جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار
خانه / باغ موزه قصر / اجرای نمایش “پیکر زن همچون میدان نبرد در جنگ بوسنی”

اجرای نمایش “پیکر زن همچون میدان نبرد در جنگ بوسنی”

به گزارش روابط عمومی باغ موزه قصر، اجرای نمایش “پیکر زن همچون میدان نبرد در جنگ بوسنی” نوشته ماتئی ویسنی یک، به کارگردانی پانته آ میرفصیحی از جمله آثار پذیرفته شده در بخش مرور سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در باغ موزه قصر آغاز شد.

کارگردان این نمایش با بیان اینکه محل اجرای این نمایش در سالن تئاتر نیست، در خصوص چگونگی اجرای این نمایش خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های نمایشنامه این است که بسیار کم به توصیف صحنه می‌پردازد و بیشتر دیالوگ است. ما این نمایش را در سلول‌های بند ۱ زندان قصر اجرا می‌کنیم و طراحی کار هم به‌نحوی است که فقط در این مکان شدنی بود. متن این نمایش به علاوه‌ محل اجرا یک خروجی منحصر به فرد می‌دهد که در هیچ جای دیگری به دست نمی‌آمد. تماشاگر وقتی وارد فضای باغ موزه قصر می‌شود و پا به سلول‌های زندان می‌گذارد نمی‌تواند عقبه‌ این مکان را نادیده بگیرد.

میرفصیحی ادامه داد: با توجه به نوع اجرای این نمایش در هر نوبت نهایتا ۳۰ یا ۴۰ تماشاگر قادر به دیدن نمایش خواهند بود، هر چند ایده‌آل آن بود که تعداد تماشاگران ۱۵ نفر باشد.

پیکر زن به همچون میدان نبرد در جنگ بوسنی” نمایشنامه‌ای تلخ درباره جنگ بوسنی و حوادث وحشتناکی است که به ویژه برای زنان اتفاق افتاده است.
نمایش محیطی “پیکر زن همچون میدان نبرد در جنگ بوسنی” با بازی مریم شیرافکن و پانته آ میرفصیحی از تاریخ ۴ تا ۹ بهمن ماه ساعت ۱۷:۳۰ به مدت ۷۰ دقیقه در ساختمان موزه زندان سیاسی  باغ موزه قصر اجرا می شود.

peikar (7)

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

logo-samandehi