یکشنبه , ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار
خانه / باغ موزه قصر / بازدید محمد جواد حق شناس از باغ موزه قصر ۹۷

بازدید محمد جواد حق شناس از باغ موزه قصر ۹۷

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از باغ موزه قصر بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی باغ موزه قصر ، صبح چهارشنبه ۱۳ تیر ماه ۱۳۹۷ محمد جواد حق شناس رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از بخش های مختلف این مجموعه اعم از استودیو رادیویی، موزه مارکوف و کافه لقانطه بازدید بعمل آورد.

محمد جواد حق شناس پس از اتمام بازدید در صفحه شخصی خود نوشت:

امروز صبح چند ساعتى را در باغ موزه قصر سرکردم. فضایى کم نظیر و منحصر به فرد که امروزه میتوان آنرا یکى از سرمایه هاى ارزشمند پایتخت به شمار آورد. این مجموه تاریخى با بیش از ٧هکتار ترکیبى از فضاى سبز و درختان قدیمى که اینک در کنار درختان جوان به این فضا طراوت و تازگى بخشیده اند در جوار ساختمانهاى منحصر به فرد قاجارى و پهلوى اول ودوم که بخش مهمى از خاطرات مردمان این شهر را در فضاى خود ذخیره کرده است، آرام آرام قد مى کشند .
باغ مطبقى از مجموعه باغهاى ایرانى که قصر دومین شاه قاجار فتحعلیشاه در بخش شمالى آن ساخته شده که به علت تخریب آن در دوره پهلوى اول هیچ اثرى از آن نمانده است، این قصر پس از ساخته شده کاخ گلستان به پادگان و سپس به مقر ژاندارمرى واگذار میشود. و در اوایل قرن حاضر در دوره پهلوى به زندان بدل میشود ولى همچنان نام قصر را با خود همراه میدارد، شاید در هیچ جغرافیایى نتوان دید که کاخى را به زندان تبدیل کنند و این از هنرهاى ما ایرانیان است و بس. این زندان با این پیشینه تا دهه ٩٠ محکم و استوار مردمانى از این شهر و دیار را در سلولهاى خود به خوردن آب خنک دعوت میکرده است واژه اى که در کنار واژه زیرهشت ،هدیه اختصاصى کاخ زندان قصر به زبان پربار فارسى وام داده شده است. و به میان مردم راه یافته است. زندان جاى غریبى است، نامهاى بزرگى در این اتاق هاى تنگ و بندهاى تاریک روزها ، هفته ها ، ماه ها و سالها ى زیادى را سپرى کرده و آب خنک باغ قجرى را نوش کرده اند از سردار اسعد بختیاری تا آیت الله طالقانی و حاج مهدى عراقى و مهندس شیبانى

تجهیزات : سیمرغ هنر صدا

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

logo-samandehi