شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار
خانه / رادیو سرو / مصاحبه با محمد تقی رئیسی ،کارگردان و تعزیه گردان گروه سیدالشهدا( موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ) ۹۷

مصاحبه با محمد تقی رئیسی ،کارگردان و تعزیه گردان گروه سیدالشهدا( موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ) ۹۷

۲۴.مهر.۹۷
مصاحبه با محمد تقی رئیسی ،کارگردان و تعزیه گردان گروه سیدالشهدا

موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در راستای اجرای برنامه های فرهنگی و آشنایی نسل جوان با دستاورد های والای ایثار و شهادت با برگزاری برنامه های تعزیه خوانی به مدت ۱۰ شب میزبان مردم عزیزمان بودند . این مراسم از چهارشنبه ۱۸ مهر ماه آغاز و تا جمعه ۲۷مهر ماه به مدت ۱۰ شب ادامه دارد و هر شب به یکی از اتفاقات و شخصیت های مهم عاشورایی می پردازد . ما هم بر این بودیم تا گزارشی با کارگردان و تعزیه گردان این برنامه جناب آقای رئیسی داشته باشیم .
محمد تقی رئیسی سرپرست این گروه از شروع کار خود و سابقه فعالیتش و تشکیل گروه سید الشهدا برایمان می گوید که از سال ۱۳۶۷ به درخواست پدرش وارد تعزیه شد و در گروه محلی خودشان در مازندران کار کردند و به مدت ۱۵ سال در این هنر فعالیت داشتند و بعد تصمیم گرفتند تا گروهی مستقل داشته باشند و در این راه با بزرگانی چون حاج حسن مهدوی و آقای رضوانی و بزرگان مازندران کار کردند، بعد از آن گروهی را تشکیل دادند و تا به الان نزدیک به ۵ سال است که با گروه مستقل خود،در هنر تعزیه فعالیت دارد.
در ارتباط با مراسمی که در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می شود،اذعان داشتند؛ما هر شب تصمیم گرفتیم تا در مورد یکی از شخصیت های عاشورایی تعزیه اجرا کنیم . شب اول تعزیه دو طفلان مسلم ،شب دوم تعزیه حضرت زینب ،شب سوم تعزیه دوطفلان مسلم، شب چهارم تعزیه حضرت علی اکبر ، شب پنجم تعزیه حضرت زینب ،شب ششم تعزیه حضرت علی اکبر و شب هفتم تعزیه حضرت ابوالفضل بود که ما سعی کردیم این برنامه را برای عموم مردم به بهترین نحو اجرا کنیم، تا برای همه ی مردم چه کودک و چه جوان چه بزرگان ما یادآورد دلیری ها و ایثار گری های امام حسین(ع) باشد و در اجراهای خود از نظرات مردم و از انتقاداتشان بسیار خوشحال می شویم و بدون تغییر و ایجاد اختلال در نسخه اصلی از نظرات مردم در اجراهایمان استفاده خواهیم کرد .

تجهیزات : سیمرغ هنر صدا

WhatsApp Image 2018-10-19 at 13.07.20(1) WhatsApp Image 2018-10-19 at 13.07.20 WhatsApp Image 2018-10-19 at 13.09.00 WhatsApp Image 2018-10-19 at 13.09.01

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

logo-samandehi