دوشنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار
خانه / رادیو سرو / مصاحبه با سرتیپ دوم دکتر سید محمد رضا سید احمدیان(موزه انقلاب و دفاع مقدس)۹۷

مصاحبه با سرتیپ دوم دکتر سید محمد رضا سید احمدیان(موزه انقلاب و دفاع مقدس)۹۷

۱۴.مهر.سال ۹۷ . روز شنبه . موزه انقلاب اسلامی .
معاون بهداشت ،امداد و درمان ناجا
طی این مصاحبه و گپ و گفت صمیمانه از مقام شامخ زحمت کشان نیروی انتظامی تقدیر و تشکر شد.
شاید برای هر فردی، وقتی نام نیروی انتظامی به گوشش برسد تصورش جدیت و خشک بودن باشد اما باید گفت،جناب آقای سید احمدیان بسیار مهربان پرانرژی و صمیمی بودند و این باعث شد تا مصاحبه ای پرشور داشته باشیم.
در ابتدا با سوالی در ارتباط با رشته ی تحصیلی ایشان مصاحبه را آغاز نمودیم ،ایشان عنوان کردند که متولد سال ۴۶ هستند و دوران دانشجویی شان در رشته پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی تهران همزمان با جنگ تحمیلی بود و این بخودی خود حال و هوایی متفاوت را ایجاد میکرد و با تمام مشکلات بمباران ها و اتفاقات جنگ به تحصیل خود ادامه دادند و سال ۷۲ فارق التحصیل شدند . و درکنار دریافت مدرک دکترای پزشکی ، پی اچ دی روانشانی را هم خواندند.

ایشان در صحبت هایشان عنوان کردند که بورسیه نیروهای مسلح بودند و در بین گروه های نیروی زمینی ،نیروی دریایی ،نیروی هوایی و وزارت دفاع ونیروی انتظامی ایشان نیروی انتظامی را برای خدمت به مردم انتخاب کردند . چرا که فعالیت در نیروی انتظامی یک خدمت رسانی همیشه ساری و جاری است.
ایشان در پاسخ به این سوال که ؛آیا برای فعالیت در حوزه بهداری ناجا تنها دانستن اطلاعات پزشکی و داشتن مدرک پزشکی کافی است یا خیر،بیان داشتند؛ هر فردی برای خدمت رسانی در ناجا در حوزه پزشکی باید در آموزش های رزم شبانه،رژه و حتی کلاس های روانشناسی شرکت کند و ادغام این حوزه ها با پزشکی موجب خدمت رسانی بالاتر به پرسنل و مردم می شود .
و باید گفت قسمت پزشکی و حوزه امداد ناجا بسیار مهم و تاثیر گذار است، چرا که ارتباط مستقیمی با ارگانها و مردم دارد. صلاحیت افراد برای رانندگی و معاف شدن یا نشدن توسط تیم پزشکی ناجا تایید می شود،در بحران ها اعیاد یا مراسم های مهم یا عزاداری تیم پزشکی و امداد ناجا حضور دارد و آماده باش است ، در عملیات های پلیسی تیم امداد ناجا حضور دارد ، در مرزها برای مرزبانها تیم حضور دارند برای آن دسته از پلیس هایی که شغل پر استرسی دارند تیم پزشکی ناجا پشتیبان است و در ادامه این حوزه اقدام به تاسیس بیمارستان های مختلف نیز نموده است و ضمن پشتیبانی و رسیدگی به پرسنل ناجا در زمینه های پزشکی امداد و بهداشت به خانواده های پرسنل نیروی انتظامی نیز رسیدگی می کند،بنابراین برای افرادی که در حوزه پزشکی ناجا فعالیت می کنند باید در حوزه علم حقوق ، علم تغذیه ، راهنمایی و رانندگی و .. اطلاعات کافی داشته باشند .

ایشان در بین صحبت هایشان اشاره هایی داشتند به مراسم ها و همایش های مختلف که جهت آماده سازی و آمادگی بیشتر پرسنل انجام می شود،در ضمن اعلام کردند که هفته ی آینده در راستای چهارمین کنگره طب نظامی در حوزه آسیا که یک کنگره بین المللی با حضور ۲۵ کشور است،همایشی برگزار می شود که در آخرین روز همایش ، بازدیدی از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خواهیم داشت
از جناب سید احمدیان در خصوص ارتباط شان با رادیو و نظرشان در مورد رادیو سرو سوال شد؛ ایشان بیان نمودند رادیو یک رسانه ی مطمئن برای انتقال پیام است هرچند در این سالها استفاده از فضای مجازی ساده تر است اما اعتماد و پیدا کردن یک منبع درست سخت است اما هرموقع که در ماشین باشم از رادیو، اخبار را دنبال میکنم و در ارتباط با رادیو سرو باید بگویم که حرکت خوبی است و می تواند مفید باشد .
در ادامه ی مصاحبه با گپ و گفتگویی صمیمانه با سرتیپ دوم سید احمدیان ضمن قدردانی از حضور پرمهرشان لوحی به رسم یاد بود از طرف رادیو سرو و موزه انقلاب اسلامی تقدیمشان شد .

تجهیزات : سیمرغ هنر صدا

WhatsApp Image 2018-10-07 at 11.55.02 WhatsApp Image 2018-10-07 at 11.55.03(1) WhatsApp Image 2018-10-07 at 11.55.03 WhatsApp Image 2018-10-07 at 11.55.04(1)

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

logo-samandehi