یکشنبه , ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار
خانه / رادیو سرو / مصاحبه با جناب آقای اوحدیان راوی موزه ی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

مصاحبه با جناب آقای اوحدیان راوی موزه ی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

آقای اوحدیان به عنوان یکی از راویان موزه که در ابتدا با مجموعه همکاری داشته اند در استودیو رادیو سرو حضور داشتند تا اطلاعات بیشتری را کسب کنیم .
ایشان از فعالیت خودشان در موزه برای ما صحبت کردند و گفتند : من به عنوان راهنما و راوی بخصوص برای انگلیسی زبان ها در مجموعه حضور دارم و نزدیک به ۸ سال است در معاونت موزه داری مشغول فعالیت هستم .

ایشان در ارتباط با ادوات جنگی و المان هایی مثل نفربرها و هواپیماهای جنگی موجود در موزه برای ما بیشتر توضیح دادند و در ادامه افزودند: بیشتر این ادوات جنگی به غنیمت گرفته شده اند و برخی از آنها ساخته ی کشور خودمان است .
این ادوات مربوط به زمان جنگ تحمیلی است و بیشتر این ادوات مربوط به شرق و شوروی است ،که همراه با عراق بوده اند ، مانند تانک ها و ادوات زره ای مثل تانک های t62 , t55 و t72 که مدل های مختلفی بوده و در آن زمان پیشرفته ترین آنها مدل t72 بوده است .
ادوات ایرانی ها بیشتر غربی هست و دو جنگنده در مجموعه داریم به نام f5 و f4 فانتوم که قبل از انقلاب خریداری شده بودند که جزو پر کاربرد ترین ها بوده اند و بسیار به نیروی هوایی ما کمک کرد .

در سال های پس از جنگ ،جهاد خود کفایی بیشتر شد و صنایع موشکی و هواپیمایی مثل صاعقه و آذرخش توسط خودمان ساخته شد اما در زمان جنگ تحمیلی بسیار کم و محدود بودند .

در ارتباط با موضوع برنامه که تاثیر گذاری عناصر مهم در شناخت دفاع مقدس است از ایشان سوال کردم ،که آیا وجود این ادوات می تواند باعث ایجاد شناخت نسبت به جنگ و دفاع مقدس شود؟
وی در پاسخ اظهار داشتند؛ قطعا همینطور است ما در موزه ی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هستیم پس باید المان ها و وسایلی از دفاع مقدس وجود داشته باشد که وجود این وسایل،قطعا در شناخت و حتی توضیح ۸سال دفاع مقدس به نسل کودک و جوان اثر گذار است .

تجهیزات : سیمرغ هنر صدا

 

WhatsApp Image 2019-01-17 at 12.40.00 WhatsApp Image 2019-01-17 at 12.40.01

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

logo-samandehi