شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار
خانه / رادیو سرو / مصاحبه با«جانباز بسیجی،حمید اعتماد،رئیس نهاد پیاو آوران ایثار رادیو سرو آذر ۹۷

مصاحبه با«جانباز بسیجی،حمید اعتماد،رئیس نهاد پیاو آوران ایثار رادیو سرو آذر ۹۷

۲۰آبان سال ۱۳۹۷ در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
مصاحبه با«جانباز بسیجی،حمید اعتماد،رئیس نهاد پیاو آوران ایثار

«راهیان عشق »همچنان به صف هستند . آنها نشان می دهند فرقی نمی کند که در دل جنگ باشی یا ۳۰سال یا ۷۰ سال گذشته باشد . جنگ برای آنها ادامه دارد ،دفاع برای آنها هنوز مقدس است . دیروز دفاع از آب و خاک بود و شرف و امروز دفاع از آرمان است و عقیده ،امروز دفاع از جوانان است در برابر یک جنگ نرم . امروز دفاع پشت خاک ریز های دانش است ،پشت خاک ریز های هنر . امروز دفاع با حضور سربازان ،فرزندان خانواده های شهید و جانباز شکلی دیگر به خود گرفته و یکی از این سربازان والا مقام دین و اسلام حمید اعتماد این راه را ادامه داد ،این راه را زنده نگه داشت و این راه را با مردم همسفر شد .
حمید اعتماد جانباز بسیجی رئیس نهاد پیام آوران ایثار، با درجه جانبازی بالا و نداشتن بینایی دو چشم راهی را از سر گرفت که ادامه دادنش سخت است . او از تاسیس نهادی می گوید که جانبازان و فرزندانشان به روایت گری می پردازند . روایت از روزگار جنگ و ایستادگی .
در ابتدای صحبت هایش با صدایی رسا با شعری سخن را آغاز می کند .
از ایشان در خصوص سال تاسیس و هدف از شکل گیری این نهاد سوال می کنم،ایشان در پاسخ اظهار داشتند؛سال ۱۳۹۰ این نهاد شکل گرفت و در وزارت کشور به یک تشکل ان جی اُ مردم نهاد تبدیل شد . و خدارا شاکریم که تا به امروز در ۳۲ استان دفتر داریم و راویان ما فرزندان شهدا و جانبازان و خود جانبازان و آزادگان هستند .
باید گفته شود این بزرگواران آموزش هایی در این خصوص از جمله دوره های فن بیان دیده اند و به عنوان راوی در مدارس ،راهیان نور و موزه حضور دارند .
خدا را شاکریم که در اربعین حسینی که گذشت، این توفیق نصیبمان شد تا به همراه راویان مرکز پیام آوران ایثار در این راهپیمایی حضور داشته باشیم و ۵ روز در شلمچه نقطه صفر ،همراه با مهمانان و زائران خارجی آقا اباعبدالله الحسین بودیم .
با این عزیزان مصاحبه هایی را ثبت کردیم که فایل های صوتی آنها آرشیو می شود و در دسترس قرار می گیرد .
حمید اعتماد در ادامه افزود : جنگ امروز جنگ نرم است ما باید خوب حواسمان باشد تا با نسل امروز اطلاعات را بروز منتقل کنیم . برای همین سعی کردیم تا از فضای مجازی و اینستاگرام هم استفاده کنیم تا مطالب و اطلاعات را از این طریق به مردم و جوانان انتقال دهیم. همان طور که امروزه به دلیل وجود شبکه های مجازی در هرکجای دنیا نام شهید حججی را می شناسند و دلشان با شنیدن نامش می لرزد، چرا که رشادت و دلاوری این شهید بزرگوار و رذالت و لعین بودن گروه تکفیری داعش را دیدند و شناختند که سربازان اسلام تا پای جان برای ایستادگی در برابر ظلم می جنگند .
در ارتباط با فعالیت و همکاری نهاد پیام آوران ایثار با موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از ایشان جویا می شوم ؛ همکاری ها بین موزه انقلاب و نهاد بسیار خوب و مفید است . در مواردی ما از راویان موزه برای برنامه ها استفاده می کنیم و در زمان هایی که موزه راویی هایی در زمان های خاص می خواهد ما با هماهنگی راوی هایی را در محل مستقر می کنیم و با حضور دکتر جعفری این رابطه وسعت بیشتری نیز گرفته است .
در انتهای سخن ضمن ارزیابی رادیو سرو به عنوان یک رسانه ی اثر گذار در حوزه انتقال مفاهیم دفاع مقدس و انتقال مطالب از طریق اینترنت و اپلیکیشن به کل ایران و خارج از ایران با قرائت شعری در وصف حضرت آیت الله خامنه ای کلام را به پایان رساندند.
عاقبت از لطف حق ،دوران مهدی می رسد
می دهد این دل گواهی،پیر ما سید علی
پرچم از دست تو،بر دستان مهدی می رسد

تجهیزات : سیمرغ هنر صدا

WhatsApp Image 2018-12-07 at 16.51.32 WhatsApp Image 2018-12-07 at 16.51.33(1) WhatsApp Image 2018-12-07 at 16.51.33 WhatsApp Image 2018-12-07 at 16.51.35 WhatsApp Image 2018-12-07 at 16.51.36(1) WhatsApp Image 2018-12-07 at 16.51.36 WhatsApp Image 2018-12-07 at 16.51.37

WhatsApp Image 2018-12-07 at 16.51.33

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

logo-samandehi