جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار
خانه / نمایش و تئاتر / شاهزاده خانوم نمایش ویژه کودکان

شاهزاده خانوم نمایش ویژه کودکان

شاهزاده خانوم
نویسنده : حمیدرضا حسینعلی
کارگردان : ماندانا عبقری
دستیار کارگردان: علیرضا دهقانی
نمایش شاهزاده خانوم کاری از ” گروه تاتر خنیا ”
از ۲۴ مردادماه ۱۳۹۵
ساعت ۶ عصر هرروز بجز شنبه ها
در سالن کوچک مجموعه تئاتر محراب
در حال اجرا است و میهمان بچه ها و خانواده هاست.
” شاهزاده خانوم ”
در فضایی ریتمیک
و با همراهی سازهای سه تار و سنتور و تنبک
با رویکردی بر نمایشهای سنتی
در روزگار بازیهای دیجیتال و کامپیوتر وگیم و مدرنیته، تاملی است بر فرهنگ ایرانی اصیل در پیوند با نمایش کودکانه و بهانه ای برای نقش آفرینی ساز ونوای ایرانی بر پهنه تئاتر کودک.
شایدگروه خنیا در چالش موزیک الکترونیک با کوب و بیسهای هیجان انگیزش ، با انتخاب دستگاه های ماهور و اصفهان و چهارگاه، خود را در چالشی عجیب با سلیقه ی کودک امروزی قرار داده، اما وقتی نمایشنامه حال و هوای سنتی ایرانی اش را رو کرد، همه ی انتخابها و سلیقه ها به سمت و سوی چنین نگاهی در طراحی و کارگردانی پیش رفته است که جریان نمایش در فضای ایران قدیم پیش برود .
و صد البته که بچه های تماشاگر هم با گروه نمایش در این دیدگاه همسو شدند و اندک تردید گروه اجرای شاهزاده خانوم را در انتخاب سبک و سیاق و حال و هوای نمایش از بین بردند و به راحتی با حرکات آیینی و موسیقی، دستگاه و زبان کتابت نمایش ارتباطی صمیمی برقرار کردند و به تماشا نشستند.
نمایشنامه شاهزاده خانم به قلم حمیدرضا حسینعلی ، در دهه هشتاد نگارش شده و تقریبا تمامی اثر به زبان شعر است و البته نه چندان سخت و سنگین که از عهده درک کودک خارج باشد و داستان شاهزاده خانمی رابازگو میکند که از قحطی و نداری مردم شهر غمگین است و با دل مهربانش برایشان غم می خورد، اما این شاهزاده خانوم با همه ی شاهزاده های دیگر متفاوت است. خنده هایش دُرّ و مروارید می دهد و اشکهایش عسل، اما مردم این دیار عسل را نمیشناسند و دنبال راه چاره برای حل مشکل گریه شاهزاده خانم و قحطی شهرند.

گروه اجرا از عملکرد خود در ارتباط با مخاطب خاص نمایش ، کودکان و خانواده ها ، رضایت خاطر دارد و میداند در انتخاب سبک اجرا راه را به خطانرفته و با وفاداری کامل به شیوه نگارش نویسنده و زبان نمایشنامه ، توانسته گونه ای از نمایش سنتی و کلاسیک کودکانه را به صحنه بیاورد و البته مخاطب نیز بهره کافی را از این مجموعه ی رقص و آواز و زبان و لباس و…. ایرانی اصیل میبرد و با نمایش همراه میشود.

ماندانا عبقری
کارگردان نمایش “شاهزاده خانوم”

آیین افتتاح نمایش شاهزاده خانوم در تالار محراب با حضور پرشور تماشاگران و هنرمندان بنام کشور.
نسرین نکیسا بانوی هنرمند تئاتر، تلویزیون و سینما زنگ افتتاح نمایش شاهزاده خانوم را بصدا درآورد .
همچنین هنرمندان دیگری نیزدر روز اول اجرای نمایش میهمانان گروه اجرا بودند.
حمیدرضا حسینعلی بازیگر و خواننده پاپ کشور، آناهیتا کاشف، بازیگر ومدرس تئاتر، سیامک بحرانی بازیگر و صدا پیشه، عباس بهمنش، بازیگر و مدرس تئاتر درمانی و فرهنگ قاسمی از مدیران پرکار و فعال فرهنگی در منطقه ۱۱ نیز در این روز به تماشای اولین اجرای نمایش شاهزاده خانوم نشستند.

شاهزاده خانوم
نویسنده: حمیدرضاحسینعلی
کارگردان:ماندانا عبقری
دستیارکارگردان:علیرضا دهقانی
موسیقی:حسین خوشدل نوازنده سه تار و سنتور
سپهر برآبادی نوازنده تنبک
تنظیم و میکس: نادر طاهری
بازیگران: ماندانا عبقری.علیرضادهقانی.پویا یزدانجو.ماهان دوانلو.مریم علیپور
مدیرصحنه: پویا یزدانجو
منشی صحنه.المیرا آزادی

photo_2016-08-20_15-43-23  photo_2016-08-20_15-43-28  photo_2016-08-20_15-43-33  photo_2016-08-20_15-43-37  photo_2016-08-20_15-43-42

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

logo-samandehi