شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار
خانه / رادیو سرو / سرکار خانم مریم نیکو سخن فاخر مادر شهید بزرگوار سعید سودمند (موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس )مهر ۹۷

سرکار خانم مریم نیکو سخن فاخر مادر شهید بزرگوار سعید سودمند (موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس )مهر ۹۷

سرکار خانم مریم نیکو سخن فاخر مادر شهید بزرگوار سعید سودمند طی مصاحبه با «رادیو سرو»رادیوی اختصاصی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در تاریخ ۲۵ مهرماه ۹۷ در ارتباط با شرایط زندگی خویش گفت: زندگی ما باعشق و پیوندی عاشقانه بین من و پسرخاله مادرم در سن ۱۶ سالگی آغاز شد،اولین فرزند خود را در ۱۷ سالگی به دنیا آوردم و سال بعد دومین فرزندم سعید به دنیا آمد که به فیض شهادت نائل شد.

ایشان افزودند: سعید متولد سال ۴۴ بود و در سن ۱۵ سالگی با توجه به محصل بودن و مخالفت های پدرش تصمیم گرفت به جبهه برود. و در سن ۲۱ سالگی در عملیات والفجر ۸ شهید و ۹ سال بعد پیکرش بازگشت.

مریم نیکو سخن در ادامه گفتند: بیشترین خاطرات دربین فرزندانم مطلق به سعید است،همه تلاشش را می کرد تا من را برای شنیدن خبر شهادتش آماده کند،که مبادا بعد از شهادتش از پا بیافتم.
او آسمانی و خدایی بود و مدام دستش به کار خیر و کمک به مردم بود. سعید با این کارها در دل همه بخصوص خانواده بیشتر از همیشه می نشست.

وی پس از تعریف خاطره ای درمورد شهید گفتند: هروقت تماس می گرفت با شوخ طبعی و شادی با ما خوش و بش می کرد و اصلا حرفی از سختی ها و شرایط جنگ نمی زد.و این اخلاق خوب او بود که باعث می شد کمی از دلتنگی های ما کم شود.

ایشان در ارتباط با خصوصیت شهید گفتند: از کودکی قرآن را از بر کرد،نماز شب میخواند،و به انجام فرائض الهی می پرداخت و من متوجه شده بودم که سعید با بقیه فرق دارد وبرای همین با وجود مخالفت های پدرش من با رفتن او به جبهه موافقت کردم و همیشه اورا برای رفتن به جبهه تشویق می کردم.

ایشان در ارتباط با شنیدن خبر شهادت فرزندش سعید سودمند اظهار داشتند: من هر لحظه آماده شنیدن خبر شهادت سعید بودم که وقتی خبر شهادتش آمد، خبری از پیکر سعید نبود و بعد از ۹ سال در سال ۷۲ پیکر ایشان بازگشت.

این بانوی بزرگوار در انتها در ارتباط با شهدای مدافع حرم گفتند: در زمان هشت سال جنگ تحمیلی دلبستگی ها کم بود و افراد همه می جنگیدند، اما در زمان حال، دلبستگی ها زیاد شده و افراد کمی هستند که دربین این همه آسایش، برای دفاع از حرم حضرت زینب بروند. جنگ و دفاع در این زمان بسیار سخت تر از دفاع در زمان جنگ تحمیلی است.

تجهیزات : سیمرغ هنر صدا

WhatsApp Image 2018-10-19 at 23.06.26 WhatsApp Image 2018-10-19 at 23.06.27 WhatsApp Image 2018-10-19 at 23.06.28

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

logo-samandehi