دوشنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار
خانه / رادیو سرو / «سرهنگ رضا مؤذن»معاون مبارزه با سرقت آگاهی ناجا،مهمان ویژه ما در رادیو سرو آذر ۹۷

«سرهنگ رضا مؤذن»معاون مبارزه با سرقت آگاهی ناجا،مهمان ویژه ما در رادیو سرو آذر ۹۷

در تاریخ هفتم آذر ماه،«سرهنگ رضا مؤذن»معاون مبارزه با سرقت آگاهی ناجا،مهمان ویژه ما در رادیو سرو،رادیوی اختصاصی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بودند؛
ایشان در ارتباط با عملکرد موزه فرمودند: موزۀ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، مکان مناسبی برای یادآوری آرمان‌های امام راحل و شهداست.با بازدید از این موزه،می‌توان تمام اهداف شهدا را فهمید و در راه رسیدن به اهداف آنها قدم برداشت،امید است که از طریق بازدید این موزه، همگان رشادت‌های جوانان را ببینند و با آنها آشنا شوند و در راه آنها گام بردارند .

ایشان در ارتباط با سرقت و انواع آن اظهار داشتند: سرقت یعنی ربودن مال غیر به صورت مخفیانه،البته این تعریف یک تعریف عامیانه و یک تعریف پلیسی می باشد،ولی چیزی که در این تعریف مستتر و پنهان است،سهل انگاری افراد در نگهداری از اشیاء و وسایل ضروری خود می باشد.در واقع ریشه و اساس سرقت به سهل انگاری افراد بر می گردد.
دراین بین،سرقت به دو دسته؛۱-جرائم خرد و ۲-جرائم مهمه تقسیم می‌شود. جرایم مهمه جرایمی هستند که آسیب های بزرگی به جامعه، فرد و خانواده می زند و جرائم خرد، جرائمی هستند که بیشتر در جامعه اتفاق می‌افتند و ما نسبت به جرائم مهمه بیشتر شاهد آنها هستیم.

ایشان در پاسخ به این سوال که چه گروهی بیشتر در معرض سرقت قرار می گیرند افزودند: کسانی که بیشترین سهل انگاری،بی دقتی، و همینطور کمترین تیزبینی را دارند ،بیشتر در معرض سرقت قرار می گیرند .

ایشان در پاسخ به این سوال که در چه روزهایی از سال سرقت زیاد تر است اظهار داشتند: ما جرایم متنوعی را در پلیس آگاهی مورد بررسی قرار می دهیم که برخی از این جرائم بنا بر مکان و زمان مخصوصی که صورت می گیرد ،جرایم شناور نام می گیرند و جرائمی مثل سرقت از منزل ،جزء جرائم فصلی نام می گیرند.
در ایام تعطیل،مثل تعطیلات عید و مسافرت های تابستان که عزیزان کمتر در منازل خود سکونت دارند،شاهد سرقت های بیشتری از منازل هستیم، که باز هم این سرقت ها به بی توجهی و بی دقتی افراد بر می گردد.

مؤذن در ارتباط با عملکرد پلیس آگاهی برای کاهش سرقت در این فصول بیان داشت: پلیس آگاهی، ماموریت های روزانه ای هم دارد که به بررسی پرونده هایی می پردازد که؛ به صورت روزانه به دست ماموران می رسد و همینطور داشتن طرح هایی ویژه در فصول مختلف ودر زمان های حساس هم،جزء برنامه های پلیس آگاهی است.

معاون مبارزه با سرقت ناجا در ارتباط با تجهیز خودروها به دوربین های پلاک خوان اظهار داشتند: با پیش رفتن دنیا به سمت مدرنیته و الکترونیکی شدن، اداره پلیس هم به همان سمت و سو و تجهیزات روز دنیا حرکت می کند. یکی از این اقدامات استفاده از دوربین های پلاک خوان است. در حال حاضر،سرقت های خودرو که با استفاده از این دوربین ها کاهش یافته،برای ما اغنا کننده نیست. ما نیاز داریم در کنار تمام ماموریت های فردی و فیزیکی ،در حوزه ی تجهیزات به روز دنیا هم ،پیشرفت چشم گیر داشته باشیم و به سمت جلو حرکت کنیم تا انشالله میزان سرقت های خودرو را به طور قابل توجهی کاهش دهیم.

ایشان در ارتباط با سارقان مامور نما گفتند: تمام ماموران نیروی انتطامی لباس و فرم مخصوص، کارت شناسایی،برگ ماموریت ورفتار معقولانه ای دارند و به شهر وندان توصیه می شود که حتما متقاضی کارت های آنها باشند و باز هم اگر جلب اعتماد نشد حتما با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرند.

رضا مؤذن در ارتباط با اقدامات آموزشی به شهروندان برای کاهش سرقت افزودند: آموزش یک پروژه کامل است و ما باید از بدو تولد، یادگیری و آموزش دادن را شروع کنیم تا با کودکان عجین شود. ما هم در همه زمینه های دیداری وشنیداری ،بحث و تبادل نظر خدمت دوستان می رسیم و موضوعات مهم را به آنها آموزش می دهیم.حتی این آموزش ها، تحت عنوان تراکت ها و بنرهایی که در سطح شهر نصب هست هم صورت می گیرد.

و در پاسخ به این سوال که آیا سرقت در اموال دولت هست و آیا می تواند باشد یا نه،گفتند: بله، سرقت در اماکن خصوصی ،عمومی و دولتی می تواند باشد و پروندهای سرقت از این دست هم داریم و به بررسی انها پرداخته ایم.

ایشان در انتهای مصاحبه،در خصوص نقش رسانه و وجود رادیو در «موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس»اشاره کردند و بیان داشتند: اطلاع رسانی و رسانه مثل آفتاب است،که هر روز همگان به آن نیاز دارند و وجود رسانه،هر روز باید پر رنگ تر باشد تا به آگاهی همگان بیفزاید.

تجهیزات : سیمرغ هنر صدا

WhatsApp Image 2018-12-07 at 15.22.44 WhatsApp Image 2018-12-07 at 15.22.45 WhatsApp Image 2018-12-07 at 15.22.46 WhatsApp Image 2018-12-07 at 15.22.47(1) WhatsApp Image 2018-12-07 at 15.22.47 WhatsApp Image 2018-12-07 at 15.22.48(1) WhatsApp Image 2018-12-07 at 15.22.48 WhatsApp Image 2018-12-07 at 15.22.49 WhatsApp Image 2018-12-07 at 15.22.50 WhatsApp Image 2018-12-07 at 15.22.51(1) WhatsApp Image 2018-12-07 at 15.22.51 WhatsApp Image 2018-12-07 at 15.22.52

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

logo-samandehi