یکشنبه , ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار
خانه / رادیو سرو / حضور مادر شهید عباس ابولیان،سرکار خانم حُسن جهان عالی در رادیو سرو ( آبان ۹۷ )

حضور مادر شهید عباس ابولیان،سرکار خانم حُسن جهان عالی در رادیو سرو ( آبان ۹۷ )

در تاریخ ۹ آبان ماه سال ۹۷ رادیو سرو میزبان حضور مادر شهید عباس ابولیان،سرکار خانم حُسن جهان عالی بود.
ایشان ابتدای عرایض خود را با دکلمه ای زیبا در رثای فرزند شهیدشان آغاز کردند و سپس به معرفی کامل این شهید پرداختند.
سرکار خانم حُسن جهان عالی،متولد شهرستان بندرانزلی استان گیلان، دارای سه فرزند پسر و سه فرزند دختر،تحصیلات سیکل و ۷۰ سال سن هستند.

خانم عالی به خصوصیات اخلاقی فرزند شهیدشان به صبوری، مهربانی و خداترس بودنشان اشاره کردند و افزودند؛ شانزده ساله بودم که عباس به دنیا آمد، بنابراین رابطه ی من و او مثل رابطه ی دو دوست بود و همواره عباس به من و خانواده اش محبت می کرد.
وی در ادامه گفت؛عباس برای خدمت به کشور،عازم خدمت سربازی شد و در کردستان به دست کموله ها به اسارت درآمد و پس از تحمل شکنجه به شهادت رسید.نیروی انتظامی پیکر فرزند شهیدم را به تهران آورد و او اکنون در بهشت زهرا آرمیده است.

خانم عالی با وجود داغ های فراوان و اتفاقات دردناکی که در طول زندگی خود دیده است،اما با روحیه ی عالی به زندگی ادامه می دهد و بنابر فرمایش خودشان،همواره به عنوان یک الگو بین دیگران،در نظر گرفته می شود و به دوستان و نزدیکان و آشنایان انگیزه و روحیه می دهد.
مادر«شهید عباس ابولیان»داشتن این روحیه را،به خاطر مصرف غذای سالم و زندگی در منطقه ی خوش و آب و هوای بندرانزلی می دانست.

سپس به مرور خاطرات دوران کودکی و نوجوانی فرزند شهیدشان پرداختند و در ادامه اشاره کردند؛پسرم همیشه ما را به داشتن زندگی خوب سفارش می نمود و می گفت؛دنیا ارزش و بقا ندارد،پس تا می توانید،قدر یکدیگر را بدانید و در حق همدیگر محبت کنید.
خانم حُسن جهان عالی در ادامه افزود:پسرم در روزهای آخر خدمتش انگار می دانست که دیگر برنمی گردد،لذا همیشه این موضوع را بیان می کرد که اگر بروم برنمی گردم.

در پایان مادر بزرگوار«شهید عباس ابولیان»ضمن تشکر از عوامل رادیو سرو،کلام خود را با دعای خیر در حق جوانان کشور به ویژه برطرف شدن مشکلات کار آن ها ،به پایان رساند.

تجهیزات : سیمرغ هنر صدا

WhatsApp Image 2018-11-01 at 12.10.26 WhatsApp Image 2018-11-01 at 12.10.27 WhatsApp Image 2018-11-01 at 12.10.29

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

logo-samandehi