پنج شنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار
خانه / باغ موزه قصر / یازدهمین جشنواره عکس خبری دوربین. نت در باغ‌موزه قصر تاریخ : ۱۳۹۵/۷/۴

یازدهمین جشنواره عکس خبری دوربین. نت در باغ‌موزه قصر تاریخ : ۱۳۹۵/۷/۴

یازدهمین جشنواره عکس خبری دوربین. نت در گالری ملک‌الشعرای بهار باغ‌موزه قصر آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی باغ‌موزه قصر، یازدهمین جشنواره عکس خبری دوربین. نت شنبه ۳ مهرماه با  افتتاح نمایشگاه عکس های برتر سال ۹۴ در حوزه خبری و مستند آغاز به کار کرد. این نمایشگاه در بخش های مختلفی از جمله فرهنگ و هنر، آیین، مذهب و سیاست، اقتصاد، ورزش، تلفن همراه و مجموعه مستند اجتماعی برگزار می شود همچنین  برگزاری کلاس وکارگاه های تخصصی، جلسات نقد و بررسی و پخش فیلم از دیگر برنامه های این جشنواره هستند.

 در این جشنواره ۱۴۸ فریم عکس و۱۰ مجموعه مستند اجتماعی بیش از ۷۰ عکاس از سراسر کشور به نمایش گذاشته می شود. داوری این آثار را مسعود زنده روح کرمانی، حمید فروتن و جاوید نیکپور داوری برعهده دارند.

در بخشی دیگر از این جشنواره با عنوان” نرم‌افزار و تازه‌ها” علی علیزاده، ساسان پناهی، مصطفی صفاتاج، ساسان پناهی، سعید چاووشی و احسان رافتی با مضامینی چون جدیدترین ترفندهای ویرایش عکس، امکانات جدید نرم‌افزار فتوشاپ، ویرایش فایل‌های خام، رازگشایی شگردهای عکاسی، آماده‌سازی کتاب عکس در ایندیزاین و …   همه روزه از ساعت ۱۶:۰۰ تا ۱۸:۰۰به ارائه مباحث می‌پردازند.

 قرار است فیلم های پذیرفته شده این جشنواره  هر روز از ساعت ۱۸:۰۰  در مکان تماشاخانه قصر به نمایش گذاشته شود و نشست نقد و بررسی آن با حضور تهیه کنندگان این آثار برگزار گردد. داوری این بخش را داریوش نصیری، امیررضا تجویدی و محسن زمانی داوری بر عهده دارند.

علاقمندان به عکاسی تلفن همراه نیز می توانند درحضور حمیدجانی پور، افرا افراسیابی، بابک برزویه، ناصر حسامی و ابوالفضل سلمانزاده از اساتید این رشته مباحثی  را  با عنوان  تونل زمان و سلفی‌های لوس، دمای ارتباط با مخاطب، انتخاب سوژه و کپشن نویسی، روایتگری در عکس و عکاسی خیابانی (شهری)  دنبال ‌کنند.

در مهم ترین و اصلی ترین قسمت این جشنواره  در بخش” انتخاب و ارائه مجموعه عکس” موضوعات مختلفی چون عکاسی جنگ از دیروز تا امروز، عکاسی ورزشی، داستان‌پردازی در عکاسی، مجموعه عکس، تک عکس و تأثیر گزاری، کار گروهی در عکاسی بحران هر شب از ساعت ۲۰ توسط اساتیدی چون سعیدفرجی، جاوید نیکپور، رضا موسوی، وحید سالمی، مرتضی نیکوبذل بررسی می شود.

 گفتنی است در روز آخر این جشنواره مجیدسعیدی، برنده بیش از ۲۰ جایزه معتبر عکاسی، به نقد و بررسی آثار  راه یافتگان به بخش پایانی جشنواره می پردازند .

اختتامیه این جشنواره روز جمعه ۹ مهرماه از ساعت ۱۷ با اهدای جوایز و تقدیر از برگزیدگان در تالار فرخی یزدی باغ‌موزه قصر برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای حضور در این جشنواره می‌توانند همه روزه تا ۹ مهر ماه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ به باغ‌موزه قصر به نشانی انتهای خیابان شهید مطهری بعد از تقاطع دکتر شریعتی مراجعه نمایند. حضور در تمام برنامه‌ها، کلاس‌ها و نشست‌های برای عموم آزاد و رایگان است.

مهندس صدا : رضا طاهری

صدابردار : مهندس امیر نویدی

دستیار : علیرضا نویدی ، محتبی فرامرزی

تجهیزات : سیمرغ هنر صدا

 

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

logo-samandehi