شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار
خانه / باغ موزه قصر / الحاق رسمی باغ موزه قصر به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران

الحاق رسمی باغ موزه قصر به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران


 در حاشیه بازدید مدیر عامل و مدیران ارشد سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از باغ موزه قصر، این مجموعه به طور رسمی زیر مجموعه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی باغ موزه قصر، دکتر محمود صلاحی مدیرعامل سازمان فرهنگی شهرداری تهران به همراه معاونین و مدیران ارشد این سازمان صبح امروز نوزدهم اردیبهشت ماه از بخش‌های مختلف باغ موزه قصر بازدید کردند.

در نشست پایانی این بازدید حسین هوشیار، مدیر باغ موزه قصر ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های گذشته باغ موزه قصر به تشریح برنامه‌های آینده این مجموعه پرداخت. هوشیار از راه‌اندازی کافه رستوران لقانطه با همکاری بخش خصوصی برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت: این رستوان با همه مشخصات فیزیکی، پوشش، گویش و غذاهای سنتی سال ۱۲۸۰بازآفرینی شده است. همچنین نمایشگاه اتومبیل و موتورسیکلت کلاسیک و موزه مفاخر به ظرفیت باغ‌موزه افزوده خواهد شد که به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید .

در ادامه دکتر محمود صلاحی مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، از الحاق رسمی باغ موزه قصر به این سازمان خبر داد وگفت: بنا به دستور شهردار محترم تهران مدیریت مراکزی که به صورت حرفه‌ای و قله‌ای در زمینه فرهنگ و هنر فعالیت می‌کنند باید در سازمان فرهنگی هنری متمرکز شود؛ در همین راستا کتاب‌خانه‌ها شهرداری تهران، پردیس‌های تئاتر تهران و صبا، خانه شعر و موسیقی، موزه‌های بهشتی و انتظامی و میدان امام حسین(ع) در دو سال گذشته به سازمان منتقل شدند.
محمود صلاحی با اشاره به اینکه انتقال «باغ موزه قصر» به سازمان فرهنگی هنری در سال گذشته تصویت شد،‌ افزود: با توجه به پیگیری‌های انجام شده امروز به طور رسمی این الحاق انجام می‌شود.
وی با تاکید براینکه پس از انتقال باید شرایط کاری کارکنان این مجموعه ارتقا یابد، افزود: همه مجموعه کارکنان باغ موزه قصر به همان شکل گذشته به کار خود ادامه می‌دهند ولی باید با نگاهی نو به دنبال کارهای تخصصی باشیم؛ برای این منظور معاونت‌های سازمان باید به کمک این مجموعه تاریخی و جذاب بیایند.

صلاحی با اشاره به ظرفیت ممتاز باغ موزه قصر در جذب مخاطبان گفت: این مکان یک موزه عبرت است. زندانی است که اکنون تبدیل به باغ و موزه شده و محل آموزش و تفریح شهروندان است. باید روی این موضوع تاکید کنیم که جمهوری اسلامی زندانی را تبدیل به باغ کرده و این اتفاق به سادگی انجام نشده است بلکه به پشتوانه رنج‌ها و زجرهایی است که مبارزان برای استقلال کشیدند.

باغ‌موزه قصر که سابقاً زندان قصر نامیده می‌شد، اولین زندان متمرکز تهران بود. این زندان هم اینک تعطیل شده و تحت عنوان باغ موزه قصر که در بزرگراه شهید صیاد شیرازی، خیابان پلیس قرار دارد بعنوان یکی از مراکز فرهنگی، تاریخی و هنری کشور مورد بازدید عموم است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

logo-samandehi