پنج شنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار
خانه / مقالات آموزشی / (ناشنوایی)،تأثیر گوش دادن به موسیقی با صدای بلند

(ناشنوایی)،تأثیر گوش دادن به موسیقی با صدای بلند

علت صدای سوت در گوش هایمان چیست؟

آیا گوش هایمان مشکلی پیدا کرده اند؟

آیا گوش کردن به موزیک با صدای زیاد مضر است؟

eartrainer ناشنوایی (ناشنوایی)،تأثیر گوش دادن به موسیقی با صدای بلند eartrainer

شما از آن دسته از کسانی هستید که برای مدت زمانی طولانی به شنیدن موسیقی می پردازید، پس باید ریسک مبتلا شدن به ناشنوایی را به جان بخرید!

اگر شما جزء افرادی هستید که روزانه چندین ساعت با هدفونی در گوش و با صدای بلند موسیقی گوش می دهند، باید نگران قدرت شنوایی خودتان بشوید!

در حال حاضر خطر ناشنوایی نزدیک به یک بیلیون نفر در سراسر جهان را تهدید می کند. تهدیدی که سر منشأ آن به رواج یافتن گوش کردن های طولانی مدت به موسیقی آن هم به وسیله هدفون است. به همین خاطر دانشمندان توصیه می کنند که روزانه تنها یک ساعت موسیقی گوش کنید. بر این اساس، نیمی از نوجوانان و جوانان ۱۲ تا ۳۵ سال با میزان صدای بلندی که برای شنوایی به شدت خطرناک است به آهنگ های بیشماری که در وسایل الکترونیکی شخصی خود دارند گوش می دهند.

علاوه بر این تقریباً ۴۰ درصد نوجوانان هنگام ورزش کردن یا در رستوران ها بدون توجه به صدای سرسام­ آوری که در گوششان پخش می شود ساعت ها به آهنگ هایی با ریتم تند گوش می دهند. تحقیقات انجام شده نشان داده اند، گوش کردن به صدایی بیشتر از ۸۵ دسیبل به مدت ۸ ساعت یا ۱۰۰ دسیبل برای ۱۵ دقیقه به گوش آسیب می رساند. یک دستگاه شخصی کوچک پخش موسیقی صدایی بین ۷۵ تا ۱۳۶ دسیبل دارد، که اغلب مردم به صورت میانگین صدای دستگاه خود را بین ۷۵ تا  ۱۰۵ تنظیم می کنند. طبیعتاً این میزان صدا در کنسرت ها و کلاس های ورزشی بسیار بیشتر است، اتفاقی که به شدت شنوایی را تحت تأثیر قرار می دهد.

عدم توجه به صدایی که با آن موسیقی گوش می دهیم یا سایر صداهایی که در محیط اطراف ماست، در کوتاه مدت موجب کم شدن قدرت شنوایی و در طولانی مدت حتی می تواند منجر به ناشنوایی بشود. در واقع سه عامل شدت، بلندی صدا و مدت زمان گوش دادن به موسیقی رابطه مستقیمی با میزان و قدرت شنوایی فرد دارند. رابطه ای آسیب زا که با کاهش تعداد ساعت گوش کردن به موسیقی می توان از وقوع آن جلوگیری کرد. بنابراین هر چه قدر سخت و غیر ممکن اما برای حفظ شنوایی لازم است، روزانه تنها یک ساعت موسیقی گوش کنید و حواستان باشد که میزان صدای آن چندان بالا نباشد.

بیشتر افرادی که در کودکی موسیقی با صدای بلند گوش داده‌اند در دوران تحصیل در مدرسه با موفقیت بیشتری روبرو هستند و گوش دادن به موسیقی یا فرا گرفتن آن تاثیرات مثبتی مانند تمرکز حواس بر مغز کودکان دارد.در صورتیکه این امر مضر پنداشته شده است!

 

 

Ear-Download-PNG ناشنوایی (ناشنوایی)،تأثیر گوش دادن به موسیقی با صدای بلند Ear Download PNG

 

 

اگر تاکنون تحت تاثیر عقاید و باورهایی از قبیل آنچه که در این مقاله خواهید خواند زندگی کرده اید، به شما توصیه میکنیم با تازه ترین یافته های محققان هماهنگ شوید و روش خود را تغییر دهید.

برخی باورهای نادرست درباره پیرامون مان سبب می شوند تا از فواید برخی از مواد غذایی و منابع طبیعی اطرافمان غافل شویم.

بازی های کامپیوتری

پدر و مادرها فکر میکنند که بازی های کامپیوتری ،بچه ها را از درس و مشق شان غافل می کنند ، اما باید بدانید که محققان کشف کرده اند که بازی های کامپیوتری ، هماهنگی دست با چشمان کودک را افزایش می دهند.اما باید مراقب باشید که انجام این بازی های کامپیوتری به صورت اعتیاد و ساعت های طولانی در نیاید.

 

ivan-computer-new ناشنوایی (ناشنوایی)،تأثیر گوش دادن به موسیقی با صدای بلند ivan computer new

گوش کردن به موسیقی با صدای بلند

اگر فرزند شما دوست دارد با صدای بلند موسیقی گوش دهد نگران نباشید ، این کار برای او خوب است.
زمانیکه موسیقی با صدای بلند در اتاق پخش می شود بلندگو ها می لرزند و این ارتعاش امواج مثبتی به فرزند شما منتقل می کند که این امواج به طور مستقیم به مغز منتقل می شود.اما این مسئله نیز نباید به صورت عادت در بیاید چرا که ممکن است فرد به مرور زمان شنوایی خود را از دست بدهد.

 

Control-Music-Using-Headphones-on-Samsung-Galaxy-Devices1

 

 

ناشنوایی (ناشنوایی)،تأثیر گوش دادن به موسیقی با صدای بلند 1322355439 behringer hpx2000 headphones highdefinition dj headphones 2

عوارض 

وزوز گوش

کاهش شنوایی دائمی

حملات قلبی

سکته مغزی

و رفتارهای پرخاشگرانه

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

logo-samandehi