شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار
خانه / مقالات آموزشی / میکسر اکو چنگ

میکسر اکو چنگ

آموزش اکوچنگ-قسمت اول

amozesh echo1

کادر قرمز رنگ مربوط به قسمت خروجی هوای گرم می باشد.

کادر آبی رنگ دو عدد فن تهویه کننده را نشان می دهد که با قدرت و سرعت بالا، هدسینگ پاور آمپ دستگاه اکوچنگ را با سرعت در هنگام فعالیت و بارهای اهمی خنک می کنند و در صورتی که این دو عدد فن به دلیل خطای کاربر آسیب ببینند هدسینگ های پاور های چپ و راست به صورت اتوماتیک توسط سرویس الکترونیکی محافظ خنک خواهند شد و از آسیب دستگاه جلوگیری خواهند کرد.

کادر سبز رنگ پاور های A، B، C قدرتمند ۵۰۰ WATE/2000 WATE با تحمل بار ۴-۲-۱ را نشان می دهد.

کادر زرد رنگ مربوط به ورودی هوای سرد دستگاه اکوچنگ می باشد.

آموزش اکوچنگ-قسمت دوم

amozesh echo2ta8

کادر شماره ۱:

amozesh echo2 1

در عکس بالا کادر های رنگی را از چپ به راست توضیح میدهیم.

کادر سبز رنگ : موتور های مستر اکوچنگ (master A MASTER B+C) با چهار جک خروجی ی اپسیکون + سه عدد بنون

کادر آبی رنگ: چراغ های قرمز بالای ولوم کنترل هر مستر اکوچنگ. این چراغ ال ای دی تنها در صورتی روشن می گردد که اتصال کوتاه + اتصالی و یا بار اضافی براثر گرفتن تعداد نا مناسب باند یا اهم زیر حداقل استاندارد روشن خواهد شد.

کادر بنفش رنگ: لول های گیج اکوچنگ که از منفی ۳۰ دسیبل تا مثبت ۷ دسیبل مقدار فشار پاور را نشان می دهد. باید در محدوده مشکی رنگ برار با منفی ۳۰ دسیبل تا صفر دسیبل حداکثر فعالیت کند.

 

آموزش اکوچنگ-قسمت سوم

amozesh echo2ta8

amozesh echo3 1

کادر شماره ۲:

قسمت فوق حرفه ای رکورد = ضبط و پخش صدا با استفاده از فلش یو اس بی

فلش یو اس بی را با رعایت احتیاط به آرامی وارد جک مادگی اکوچنگ ، در قسمت پایین کرده و دو گزینه فولدر و رکورد باز میگردد. برای پخش محتوای فلش با زدن کلید اف اف (FF) بر روی گزینه فولدر رفته و سپس با زدن کلید پلی پوشه را باز کرده و به همین ترتیب فایل مورد نظر را انتخاب کرده و پلی (Play) می نمائید. دقت کنید برای اینکه هر چند دقیقه به صورت یک تراک ضبط گردد، فی المثل در هنگام پایان سخنرانی یک بار کلید پلی (Play) را فشار داده و بعد از طی شدن زمان لازم برای ضبط سخنران اول یکبار دیگر کلید پلی (Play) را زده تا به صورت موقت رکورد را نگه داشته تا یک تراک ثبت گردد، سپس دوباره پلی کرده و بارها بر حسب نیاز نگه داشته و تراک تراک ثبت کرده و در پایان جلسه کلید استپ را زده و منتظر تایید دستگاه پس از چند ثانیه شده و سپس فایل کامل را در دسترس خواهید دید.

کادر شماره ۳:

محل ورود فلش یو اس بی با پخش فرمت های مختلف برروی دستگاه را نشان می دهد

آموزش اکوچنگ-قسمت چهارم

amozesh echo2ta8

amozesh echo4

کادر شماره ۴:

کادر آبی رنگ : ولوم های تنظیم تیز یا تریبل اکوچنگ صدای هر میکروفن را نشان میدهد. در صورتی که میکروفن کیفیت لازم را دارا باشد میتوان آنرا از خط سبز رنگ به سمت راست به میزان مناسب باز کرد تا حدی که فیدبک با در اصطلاح سوت ایجاد نشود.

کادر فسفری رنگ : ولوم های تنظیم باس اکوچنگ یا به اصطلاح رایج قرت و بم صدا که از خط سبز به سمت راست نسبت به کوالیتی میکروفن قابل افزایش است.

کادر بنفش رنگ : ولوم افکت یک اکوچنگ که از فاکتور اصلی شماره یک دستگاه تنظیمات و بار تکراری را برای پری آمپ و میکروفن خط مخصوص خود برداشت می کند.

کادر نارنجی رنگ : ولوم افکت دو اکوچنگ که از فاکتور اصلی شماره دو دستگاه و بار تکراری را برای پری آمپ و میکروفن خط مخصوص خود برداشت میکند.

این دو ولوم در حالت معمول به میزان یک سوم و در حالت نرمال به میزان خط سبز وسط و در حالت فوق العاده مثل شورخوانی برابر با عقربه ساعت طبق شماره ساعت دو در حالت حداکثری استاندارد خواهد بود که پیشنهاد می گردد از ساعت دوازده خط سبز بیشتر نگردد.

کادر سبز رنگ : ولوم های کنترل صدا اکوچنگ (کم و زیاد صدا) را نشان می دهد که بهتر است تا حداکثر ممکن باز باشد به شکلی که سبز ال ای دی روشن گشته و نباید چراغ به رنگ کاملا قرمز برگشته چون آسیب به دستگاه خواهد رسید.

کادر قرمز رنگ : کلید های فیلتر ویس اکوچنگ در ورودی های یک تا چهار فرکانس، صدا را ضعیف تر و در عین حال زیباتر خواهند کرد.

 

آموزش اکوچنگ-قسمت پنجم

amozesh echo2ta8

کادر شماره ۵ و ۶:

amozesh echo5va6
تنظیمات دو افکتور دستگاه به صورت پین پنگی

طبق تصویر روبرو باید هر دو افکتور اکوچنگ را روشن نموده و ولوم کنترل های آن را برابر با خطوط قرمز، بدون کوچکترین تغییری مطابق تصویر تنظیم نمود.

ولوم های اسپید (SPEED) که همان سرعت تعیین فواصل تکرار است باید در هر افکتور مطابق تصاویر چپ و راست تعیین گردد.

ولوم های ریپیت (REPEAT) برابر با خط قرمز و ولوم های اف ایکس آر تی ان (EFX RTN) نیز برابر با خط قرمز در تصویر و دو ولوم پروگرم (PROGRAM) نیز در حالتی قرار بگیرد که چراغ های سمت راست پین پنگ و سمت چپ اکو شماره ۳ تنظیم گردد.

در صورت انجام تنظیمات دستگاه برابر با تصویر روبرو صدای تکرار به صورت پین پنگی پخش خواهد شد و همگام با آن افکت ذکر شده توامان پخش می گردد.

تنظیمات دو افکتور اکوچنگ می تواند با تغییر هر قسمت برای گرفتن نوع جدید باز تکرار با سلیقه کاربر تغییر کند. این دستگاه بیش از ۹۰۰ مدل تکرار به شما خواهد داد. فی المثل برای صدای قرائت قرآن می توان از افکت اکو + ریورب استفاده نمود، یا از مخلوط کردن تنظیمات تصویر سمت راست افکتور با قسمت ریورب در افکتور سمت چپ اکوچنگ استفاده کرد.

کاربران گرامی برای رفع هرگونه رفع ابهام می توانند با ما تماس گرفته و نحوه تنظیمات مورد نظر را به صورت کتبی یا تلفنی سوال فرمایند.

آموزش اکوچنگ-قسمت ششم

amozesh echo2ta8

amozesh echo6کادر شماره ۷:

کادر قرمز رنگ جک خروجی صدای هدفون است که می توان دستگاه را در اتاق مونیترینگ صوت گذاشته و از طریق یک هدفون استریو خروجی گرفته و با ولوم کنترل شنود و تنظیم صدا نمائید.

کادر نارنجی رنگ جک مخصوص فیش مادگی میکروفن های صدا برداری فانتوم پاور اکوچنگ است که با +۴۸ ولت جریان الکتریکی فعال می گردد و با ولوم کنترل بالای آن میزان برداشت صدا تا سقف فیدبک تعیین می گردد. دقت کنید که در صورت رکورد صدا این ورودی مستقیما صدای میکروفن فانتوم پاور اکوچنگ را بر روی رکوردر شما افزوده خواهد نمود و در این حال بدون هیچ افکت، ضبط صدا انجام می گیرد.

کادر سبز رنگ مربوط به بلوتوث دستگاه است که می توان به تمام دستگاه های مجهز به بلوتوث مرتبط شود و با روشن کردن کلید بلوتوث و فشردن ان ال ای دی (NLED) آبی رنگ روشن می گردد و پس از سرچ و جستجو به وسیله دستگاه مخاطب؛ فی المثل گوشی موبایل گزینه دستگاه ای ام ایکس نود نود بر روی صفحه پیدا شده و با وارد کردن رمز ۹۰۹۰ ارتباط فعال گشته و صدای تراک های صوتی دستگاه مخاطب بر روی دستگاه اصلی پخش شده و با ولوم ذیل آن کم و زیاد میگردد.

کادر بنفش رنگ ارتباط دستگاه برای خروجی و ورودی صدا می باشد که مناسب ترین جک های ارتباطی برای رکورد صدا دو عدد جک آر سی آی سمت راست که کنار آن رک اوت (RACK OUT) نوشته شده است می باشد و می توان همزمان یا منفرد از جک استریوی مادگی بنون که در بالای آن است برای ضبط استفاده کرد و دو عدد جک آر سی آی سمت چپ برای ورود صدا از خروجی هدفون لپ تاپ و ویس رکوردر و کامپیوتر و یا هر چیز دیگری است که این سرویس استریو خواهد بود

چپ و راست در ورودی و خروجی     master a             master b+c


آموزش اکوچنگ-قسمت هفتم

amozesh echo2ta8

amozesh echo8

کادر شماره ۸:

ولوم های گین اکوچنگ جریان الکتریکی مصرفی هر پری آمپ را تعیین می کنند و محدوده صحیح آن طبق عقربه ساعت از ده تا دوازده به صورت استاندارد خواهد بود و با ازدیاد از آن، صدا دیستورت و خشن و نامناسب می گردد.

کلید +۴۸ ولت مخصوص فعال سازی میکروفن های فانتوم پاور است که نوعی از میکروفن های حرفه ای صدا برداری است و بر خلاف میکروفن های غیر فانتوم پاور با +۴۸ ولت جریان الکتریکی فعال می گردد. لذا در میکروفن های غیر فانتوم پاور، چه حرفه ای و چه غیر حرفه ای نباید این کلید روشن باشد، در این صورت پس از چند دقیقه آسیب و سوختگی در میکروفن ایجاد خواهد شد.

بر خلاف تصور افراد غیر متخصص، جک های کنون میکروفن با جک های بنون هیچ تفاوتی در کیفیت صدا نخواهند داشت و تنها استفاده از جک های کنون مادگی برای ورودی میکروفن سبب سلامت بهتر میکروفن و دستگاه خواهد شد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

logo-samandehi