جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار
خانه / مقالات آموزشی / تاریخچه و مدل های قدیمی میکروفون

تاریخچه و مدل های قدیمی میکروفون

تاریخچه

2 AKG C214 تاریخچه و مدل های قدیمی میکروفون 2 3

یک میکروفون کندانسور AKG C214

نام اصلی و قدیمی میکروفون با نام مستعار یا مایک (/ maɪk /)، [۱] است که صدا را توسط برق یا سنسور به سیگنال الکتریکی تبدیل می کند.مبدل الکترومغناطیسی سیگنال صوتی به سیگنال های الکتریکی را تسهیل میکند.میکروفون در بسیاری از وسایل مانند:تلفنها، سمعک، سیستم های آدرس های عمومی برای سالن های کنسرت و مراسم عمومی، تولید تصاویر متحرک، و مهندسی صوتی ضبط شده،رادیو و تلویزیون، و در کامپیوتر برای ضبط صدا، تشخیص گفتار استفاده میشود.

 

1 AKG C214 تاریخچه و مدل های قدیمی میکروفون 1 6یک میکروفون داینامیک

اکثر میکروفون های امروز با استفاده از القای الکترومغناطیسی (میکروفن پویا)، تغییر ظرفیت خازنی (میکروفن کندانسور) و یا پیزوالکتریک (میکروفن پیزوالکتریک) برای تولید یک سیگنال الکتریکی از تغییرات فشار هوا و ….بهره می برد.. میکروفون به طور معمول نیاز به یک پیش تقویت کننده دارد.که این امر باعث بیشتر شدن و قوی تر شدن صدای سخنران یا خواننده میشود.

تاریخچه

به منظور صحبت با تعداد زیاد مردم بود که، باعث تمایل به افزایش حجم صدا بود. اولین دستگاه شناخته شده برای رسیدن به این بر میگردد به ۶۰۰ قبل از میلاد با اختراع ماسک با دهانه بزرگ برای دهان طراحی شده  بود که برای بیشتر شدن صدا درآمفی تئاترها استفاده می شد.

مخترع آلمانی یوهان فیلیپ رایس اوایل یک فرستنده صدا که یک نوار فلزی متصل به غشاء ارتعاشی فعلی بود، در یک محلول اسیدی به یک میله رسانا متصل شده بود.این سیستم، به هر حال، به یک کیفیت صدای بسیار ضعیف رسیده بود. که نتایج بهتر از این امر، باطراحی در تلفن اسکاتلندی آمریکایی الکساندر گراهام بل در سال۱۸۷۶ به دست آمد..

 

David_Edward_Hughes AKG C214 تاریخچه و مدل های قدیمی میکروفون David Edward Hughes

 

دیوید ادوارد هیوز مخترع یک میکروفن کربنی در سال ۱۸۷۰

اولین میکروفونی که صدای تلفن را فعال نمود میکروفن کربنی بود. این امر به طور مستقل توسط دیوید ادوارد هیوز در انگلستان و امیل برلینر و توماس ادیسون در ایالات متحده توسعه داده شد.

اگر چه ادیسون، اول ثبت اختراع خود را (پس از یک دعوای حقوقی طولانی) در اواسط سال ۱۸۷۷ انجام داد، هیوز دستگاه کار خود را در مقابل بسیاری از شاهدان چند سال پیش نشان داده بود.

میکروفون کربن نمونه مستقیم از میکروفون های امروز است و در توسعه تلفن، رادیو و تلویزیون و لوازم ضبط حیاتی بود و تاثیر بسیاری داشت. توماس ادیسون میکروفون کربن به فرستنده، خود را از سال ۱۸۸۶ در اولین پخش رادیویی به کار گرفته شد، استفاده شده در کاخ اپرای متروپولیتن نیویورک در سال ۱۹۱۰٫

همچنین در سال ۱۹۲۳، میکروفون روبان، معرفی شد که یکی دیگر از نوع الکترومغناطیسی، که گفته می شود هری F. اولسون، که اساسا مهندسی معکوس یک سخنران روبان توسعه یافته اند.

در طول نیمه دوم قرن ۲۰، توسعه به سرعت توسط برادران Shure با آوردن SM57 پیشرفته. به همراه Milab در سال ۱۹۹۹ با DM-1001 دیجیتال بنیان گذاری شد.آخرین تحولات و تحقیقات شامل استفاده از فیبر نوری، لیزر بود.

مهندس سعید روشنی

منبع فناوری مهندسی صدا

تصاویر انواع میکروفون ها

Oktava319-internal AKG C214 تاریخچه و مدل های قدیمی میکروفون Oktava319 internal میکروفون Oktava 319

 

AKG_C451B AKG C214 تاریخچه و مدل های قدیمی میکروفون AKG C451B میکروفون کندانسور AKG C451B (دیافراگم کوچک)

 

 

AKG C214 تاریخچه و مدل های قدیمی میکروفون 1280px US Patent 3118022 Gerhard Mبرای اولین بار ثبت اختراع میکروفون فلزی ورقه ای الکترونیکی توسط G. M. Sessler و همکاران

 

Optimic1140_fiber_optical_microphone_for_wiki AKG C214 تاریخچه و مدل های قدیمی میکروفون Optimic1140 fiber optical microphone for wikiOptoacoustics 1140 میکروفون فیبر نوری

 

Us664a_microphone AKG C214 تاریخچه و مدل های قدیمی میکروفون Us664a microphone
dynamic

 

Shotgun_microphone AKG C214 تاریخچه و مدل های قدیمی میکروفون Shotgun microphoneیک میکروفون شبیه تفنگ ساچمه ای آدیو تکنیکا

 

Interference_Tube AKG C214 تاریخچه و مدل های قدیمی میکروفون Interference Tube

 

Sony_parabolic_reflector AKG C214 تاریخچه و مدل های قدیمی میکروفون Sony parabolic reflectorSony_parabolic_reflector صفحه ی بزرگ پشت میکروفون صدا را به وسط و به سمت میکروفون هدایت میکند.

 

788 AKG C214 تاریخچه و مدل های قدیمی میکروفون 788یک میکروفون با قابلیت اتصال USB، ساخته شده توسط میکروفون آبی

 

800px-Oktava319vsshuresm58 AKG C214 تاریخچه و مدل های قدیمی میکروفون 800px Oktava319vsshuresm58مقایسه ی میدان پاسخ فرکانسی های Oktava 319 و Shure SM58

 

روش جلوگیری از باد: یک روش کاهش اثر و تاثیر  باد در میکروفون را  فراهم می کند.برای این کار از کلاهکی بر روی میکروفون استفاده میشود.

در عکس زیر مشاهده میکنید.

79987 AKG C214 تاریخچه و مدل های قدیمی میکروفون 79987پوشش پارچه ای برای جلوگیری از صدای باد

 

po AKG C214 تاریخچه و مدل های قدیمی میکروفون poخز و مو به کار رفته در پوشش میکروفون دوربین فیلمبرداری جهت جلوگیری از صدای باد

 

پوشش های مختلف برای میکروفون

jj AKG C214 تاریخچه و مدل های قدیمی میکروفون jj

مواد یا جنس آنها از پارچه یا فوم، طراحی شده است به یک امپدانس صوتی قابل توجه است. ذره سرعت تغییرات نسبتا کم فشار هوا که امواج صوتی را تشکیل می دهند با این روش می توانید این صداها را  به حداقل برسانید.

پارچه یا فوم که باعث جلوگیری از صدای زیاد باد میشود.بهتر است کروی باشد تا باد را از کناره های خود رد کرده و صدای کمتری از باد به میکروفون منتقل شود.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

logo-samandehi